اقامتگاه‌های بوم‌گردی چگونه از بحران رکود کرونایی خارج می‌شوند؟

جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تلاش می‌کند با حمایت از تولید محصولات بومی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی را از بحران رکود کرونایی خارج کند.

مازیار آل داوود رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،میزان خسارت اقامتگاه‌های بوم‌گردی از شیوع گسترده ویروس کرونا را حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: هم‌اکنون درصدد راه‌اندازی طرحی برای تولید و عرضه محصولات بومی هستیم تا بتوانیم در قالب آن تولیدات بومی اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی را احیا کنیم و در شرایط فعلی که محدودیت‌هایی برای سفر وجود دارد، تولیدات آن‌ها را پس از استانداردسازی به شهر‌ها بیاوریم.

او افزود: ما می‌توانیم با تولید محصولات بومی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و عرضه بدون واسطه آن به شهرها، وابستگی فعالان این عرصه به گردشگر را تا اندازه‌ای کاهش بدهیم و در نتیجه آن‌ها را از بحران فعلی خارج کنیم.


بیشتر بخوانید:

میزان خسارت اقامتگاه‌های بوم‌گردی قابل محاسبه نیست



رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور گفت: جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های  بوم‌گردی کشور  تلاش می‌کند با اعطای تسهیلات بانکی و وام‌های کم‌بهره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی که پیش از این تولید و از آن طریق درآمد داشتند، آن‌ها را به سمتی ببرد که بیشتر روی تولیدشان تمرکز کنند. این امر برای مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر اهالی روستا‌ها مفید است و موجب توسعه روستایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.