مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرکرد مطرح کرد:

۲۵درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور وقف است

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ترویج فرهنگ وقف در کشور گفت: هم‌اکنون ۲۵ درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور وقف هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر به شهرکرد اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در سراسر کشور ثبت شده است که در بخش موقوفات حوزه بهداشت و درمان، یکهزار و ۱۲۷ مرکز درمانی، ۱۳۳ بیمارستان، ۷۰۲ درمانگاه و ۲۰ مرکز وقفی است.

او افزود: بخش زیادی از موقوفات کشور معادل دو سوم موقوفات در حوزه اهل بیت، اقامه مجالس اهل بیت از جمله مراسم و بزرگداشت ایام شهادت و ولادت اهل بیت، احیاء معارف اهل بیت و ترویج فرهنگ دینی است.


بیشتر بخوانید


شیری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن برگزاری مراسم دهه اول محرم اضافه کرد: آیین عزاداری دهه نخست محرم در ۹۰ درصد صحن بقاع متبرکه کشور با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

او با تأکید بر اینکه شعار امسال برپایی مراسم محرم در بقاع متبرکه کشور «امنیت، بهداشت و سلامت مردم است»، افزود: بیش از یکهزار مبلغ و روحانی به بقاع متبرکه کشور اعزام شدند که در این ایام در خصوص تبیین دین و ترویج فرهنگ دینی و فلسفه عاشورا و همچنین رعایت اصول و دستورالعمل بهداشتی فعالیت دارند.

شیری گفت: برنامه‌های اجرا شده در دهه نخست محرم در بقاع متبرکه در فضای باز و رعایت دستورالعمل بهداشتی و با توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین تب گیری، ضدعفونی کردن محل برگزار شد.

او افزود: تعدادی از افراد که مشکوک به این ویروس در برنامه‌های دهه نخست محرم در بقاع متبرکه شناسایی شدند به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

شیری با اشاره به اهمیت بحث کمک مؤمنانه اضافه کرد: اجرای طرح کمک مومنامه از نیمه شعبان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

او ادامه داد: در دو ماه اخیر بیش از هشت هزار پک بهداشتی و معیشتی در استان چهارمحال وبختیاری برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیدگان کرونا و همچنین نیازمندان توزیع شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.