امسال ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین متقاضیان به صورت رایگان توزیع می شود

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی استان سمنان گفت: بیش از ۳ هزار هکتار جنگل های این استان دست کاشت است و امسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین متقاضیان بصورت رایگان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که سالانه برای توسعه درختکاری وتامین نهال در استان اقدامات اساسی انجام می‌شود، گفت: امسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال در دو نهالستان استان تولید شده و اسفند ماه سال جاری در بین متقاضیان بصورت رایگان توزیع می شود.

او با بیان این که وسعت جنگل‌های طبیعی استان حدود ۳۲۵ هزار هکتار است، افزود: جنگل‌های دست کاشت بیش از ۳ هزار هکتار است.

بهزاد گلابیان ابراز داشت: غالب گونه‌های جنگلی استان را ارس، تاغ در رویشگاه ایران تورانی و گونه‌های بلوط، ممرز، راش، گلابی وحشی در جنگل‌های هیرکانی تشکیل می‌دهد. ۶۶/۳ درصد اراضی ملی استان سمنان را جنگل تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه جنگل‌های خزری یا هیرکانی در ارتفاعات شمالی شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی استان سمنان واقع شده است. ابراز داشت: بیشترین مساحت جنگل‌های خزری مربوط به شهرستان مهدیشهر است.

این مقام مسئول درخصوص حفاظت از این جنگل‌ها بیان کرد: برای توسعه و غنی سازی جنگل‌ها، جنگلکاری با استفاده از طرح‌های صیانت و صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار