فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

ناامن شدن فضای مجازی برای قاچاقچیان حیات وحش

محبت خانی گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان محیط زیست با پلیس فتا، اکنون فضای مجازی برای قاچاقچیان حیات وحش امن نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به ناامن بودن فضای مجازی برای قاچاق حیات وحش اظهار‌ کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت جاری در سازمان حفاظت محیط زیست رخ داد این بود که دیگر فضای مجازی برای قاچقچیان حیات وحش امن نیست و نخواهد بود.

او با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق حیات وحش در فضای مجازی تفاهم نامه‌ای با پلیش فتا منعقد شده است، گفت: تخلفاتی مانند شکار فروشی چه زنده یا مرده، قاچاق و خرید و فروش حیات وحش، ادوات شکار مانند سلاح‌های غیرمجاز و بدتر از همه آزار و اذیت حیوانات در فضای مجازی مشاهده می‌شد که برای مقابله با این روند آزار دهنده سازمان حفاطت محیط زیست با پلیس فتا تفاهم نامه‌ای امضا کرده و  شواهد نشان می‌دهد که بعد از اجرای تفاهم نامه، میزان تخلف در این فضا تا حد زیادی کمتر شده است.

محبت خانی با اشاره به اینکه این همکاری که در یگان حفاظت محیط زیست شکل گرفت به شدت جنبه بازدارندگی و پیشگیری از جرایم در حوزه مجازی دارد، تصریح کرد: سازمان محیط زیست در نظر دارد تا حد ممکن فضای مجازی را برای متخلفان محیط زیستی ناامن کند، از این رو علاوه بر امضای این تفاهم نامه، اقدام به راه اندازی مرکز فوریت‌های پایش فضای سایبری کرده که تحت نظارت و آموزش پلیس فتا فعالیت خواهد کرد.

رئیس یگان حافظت محیط زیست افزود: این مرکز که از ابتدای امسال راه اندازی شده، عملکرد بسیار خوبی داشته است و با توجه به اهمیت موضوع در نظر داریم که این مرکز را به یکی از معاونت‌های یگان حفاظت محیط زیست تبدیل کنیم.

وی از موافقت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با این اقدام خبر داد و گفت: در چند سال اخیر شاهد کوچ عظیم جرایم زیست محیطی از فضای حقیقی به فضای مجازی بودیم، زیرا آن فضا بسیار امن شده بود که با ورود محکم و قاطع یگان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا به فضای مجازی، به نظر می‌رسد که از نظر بازدارندگی خوب عمل کردیم.

محبت خانی با بیان اینکه ۱۴۱ شهید محیط بان و ۳۰۰ محیط بان جانباز در عرصه حفاظت از محیط زیست داریم، تصریح کرد: مردم و رسانه‌ها نیز در مسیر حفظ محیط زیست و حیات وحش نقش بسزایی دارند و می‌توانیم از این پتانسیل به نفع بهتری استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار