رئیس سازمان نظام روان‌شناسی مطرح کرد؛

افزایش ۵ برابری صدور پروانه اشتغال به کار روان‌شناسان

حاتمی گفت: صدور پروانه اشتغال برای روان‌شناسان از سال گذشته تا به امروز  ۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور  اظهار کرد:  تکریم ارباب رجوع و قانون گرایی از شعار‌های اصلی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برای ارائه خدمات هرچه بهتر برای افراد آسیب دیده جامعه و روان‌شناسان است.

او با بیان اینکه صدور پروانه اشتغال برای روان‌شناسان از سال گذشته تا به امروز  ۵ برابر افزایش داشته است، گفت: البته فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا برای مدتی محدود شد اما با توجه به برخی از فعالیت ها از طریق فضای مجازی، معوقات این سازمان در خصوص نوع فعالیت ها تا حدودی جبران شد.

حاتمی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی و ایجاد فرهنگ سازی و نظارت بر نهادها و ارگان ها، صدور پروانه اشتغال به کار روان‌شناس‌ها به مراتب و نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و برخی از ارگان هایی که توجیهی برای دخالت خود در امر صدور پروانه اشتغال نداشتند، مجاب شده اند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی بیان کرد: خوشبختانه نحوه خدمات در آینده نیز به صورت آی تی محور خواهد بود و همه استان ها نیز صاحب سایت جداگانه برای رصد روان شناسان خواهند شد.

ثبت اسم ۷ هزار روان‌شناس در سایت سازمان روان‌شناسی

حاتمی تصریح کرد: اسامی ۷ هزار روان‌شناس و مشاوره اصلی در سایت سازمان روان‌شناسی و مشاوره کشور ثبت شده است. تعداد اعضای روان شناسان ثبت نام شده در این سازمان با افزایش ۱۲ درصدی رو به رو بوده و  از ۲۰ هزار به ۳۲ هزار عضو رسیده است.

او تاکید کرد: با بررسی تخلفات صنفی و حرفه‌ای از سوی روان‌شناس نما‌ها و روان‌شناسان زرد برخوردهای لازم برای صیانت از حقوق مشاوران واقعی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک موضوع اخلاق حرفه‌ای روان شناسان در دستور کار قرار گیرد تا با روان‌شناسانی که با مراجعان خود با بی احترامی صحبت می‌کنند، برخورد شود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی در پایان گفت: این موفقیت‌ها حاصل همراهی و نظارت شورای مرکزی و اتحاد و همدلی مسئولان و اعضا است. امیدواریم همچنان این وحدت و اتحاد در جامعه فرهیخته روان شناسی و مشاوره برقرار باشد که نتیجه اش ارتقاء رشته و تحولات بیشتر در این سازمان خواهد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار