آیا ۹ سال حبس برای پدر دخترکش کافی است؟ / قانون در مورد پدر رومینا چه می‌گوید؟

صدور حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی، اعتراض بسیاری از حقوقدانان و وکلا را نسبت به ماهیت این رأی به همراه داشت و بسیاری از آن‌ها خواستار اصلاح قانون شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اعلام حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی، عده بسیاری نسبت به این حکم اعتراض کردند و واکنش‌هایی به آن نشان دادند؛ حکمی که اشد مجازات است و به جای حکم قصاص برای پدر رومینا اشرفی در نظر گرفته شده است.

۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی

از آنجایی که قتل دختر ۱۳ ساله به دست پدرش منجر به جریحه دار شدن اذهان جامعه شد، جلسات دادگاه برای آن به صورت ویژه برگزار شد و دادگاه در نهایت حکم ۹ سال حبس را برای این پدر صادر کرد، حکمی که مادر رومینا نسبت به آن اعتراض دارد و گفته است که می‌خواهد در دیوان عالی کشور به آن اعتراض کند.

بر اساس قانون، پدر در صورت قتل فرزندش به قصاص محکوم نخواهد شد، اما ممکن است به ۳ تا ۱۰ سال حبس محکوم شود، حکمی که بر اساس تعزیرات است.

ابراهیم نیکدل‌ مقدم وکیل‌ مدافع مادر رومینا با اشاره به حکم صادره برای پدر رومینا اشرفی گفت: ما حدس می‌زدیم که چنین حکمی صادر شود؛ چراکه بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، حداکثر مجازات برای ولی که مرتکب قتل فرزند شود، ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه است که در این پرونده نیز حکم ۹ سال حبس و پرداخت دیه صادر شده است، اما با توجه به خطرناک‌ بودن متهم، قاضی می‌توانست مجازات تکمیلی هم صادر کند و قضات می‌توانستند مجازات تکمیلی و اقامت اجباری یا همان تبعید را هم برای پدر رومینا در نظر بگیرند که متأسفانه مجازات تکمیلی داده نشد و ما نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد؛ چراکه این مرد واقعا خطرناک است.

وی ادامه داد:  بر اساس شنیده‌ها و برخی مستندات، پدر رومینا از سوی افرادی از نزدیکانش تحریک شده است. آن‌ها به پدر رومینا گفته‌اند اگر تو این دختر را نکشی، ما این کار را می‌کنیم. پدر رومینا قبل از قتل درباره مجازات فرزندکشی تحقیق کرده است. یکی از آشنایان این خانواده که آن زمان دانشجوی حقوق بود، بدون اینکه از نیت پدر رومینا باخبر باشد یا حتی بداند که چه اتفاقی برای رومینا افتاده، به سؤال پدر رومینا پاسخ داده است. پدر رومینا در این تماس بدون اشاره به اینکه چه اتفاقی افتاده است، می‌پرسد اگر پدری فرزندش را بکشد چه اتفاقی می‌افتد و او هم مجازات قانونی را توضیح می‌دهد.


بیشتر بخوانید


هر چند حکمی که توسط قاضی پرونده برای رضا اشرفی صادر شده از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد، اما بسیاری از حقوقدانان و وکلا نسبت به ماهیت آن اعتراض داشته‌اند و گفته‌اند که قانون باید اصلاح شود تا پدر نتواند در صورت قتل فرزندش از قصاص فرار کند.

تبعید و اقامت اجباری  مجازات تکمیلی است

حمیدرضا گودرزی وکیل دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حکم صادره برای رضا اشرفی گفت: قاضی می‌توانست در کنار مجازات اصلی، مجازات تکمیلی هم برای این مجرم در نظر بگیرد.

وی با اشاره به مجازات تکمیلی گفت: در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است که قاضی می‌تواند مجازات تکمیلی بدهد، یعنی این پدر می‌توانست بر اساس مجازات تکمیلی به تبعید و اقامت اجباری محکوم شود.

گودرزی ادامه داد: در مواردی که قصاص ممکن نیست، قانونگذار می‌تواند پیش بینی کند تا حبس ابد برای مجرم در نظر گرفته شود. البته این موضوع باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود، زیرا جامعه راضی نیست پدری که فرزندش را کشته تنها به ۹ سال حبس محکوم شود و از آنجایی که نمی‌توان او را قصاص کرد، بهتر است پیش بینی شود تا حبس ابد در قانون مجازات اسلامی تصویب شود.

اصلاح قوانین نیاز جامعه است 

پرویز محمدنژاد وکیل دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قتل فرزند توسط پدر اظهار کرد: این گونه قوانین ریشه در مذهب دارند و بر اساس آن تصویب شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از قوانین سال‌ها پیش تدوین شده‌اند و تاکنون تغییری نکرده‌اند، اما با توجه به رشد جوامع و پیشرفت روز افزون نیاز است که برخی از قوانین دستخوش اصلاحات و تغییراتی شوند.

محمد نژاد تصریح‌کرد: قتلی که پدر رومینا اشرفی انجام داده، منجر به جریحه‌دار شدن احساسات جامعه شده است و از همین رو باید بر اساس اقتضائات زمان برای این پدر حکم صادر شود.

این وکیل دادگستری با اشاره به ظرفیت‌های قانونی گفت: مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۳ نهادی هستند که در قانون اساسی از آن‌ها به عنوان ظرفیت‌های قانونی نام برده شده است.

وی افزود: مجلس در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان می‌تواند قوانینی را تصویب کند که بر اساس اقتضائات جامعه باشند، البته مجمع تشخیص مصلحت نظام این ظرفیت را دارد تا پیش از تصویب قانون توسط مجلس، حکم حکومتی را تدوین کند.

رومینا اشرفی

تشدید قوانین باید از مجلس خواسته شود

یک حقوقدان دیگر هم بر این عقیده است که تشدید قوانین باید از مجلس خواسته شود تا حبس پدر در صورت قتل فرزندش بیشتر شود.

مهدی عزیز زاده وکیل  دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی اظهار کرد: در ماده ۳۰۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ آمده است که اگر پدر یا جد پدری اقدام به قتل فرزند خود کند، به قصاص محکوم نخواهند شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بر اساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات، هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته باشد، اما از قصاص گذشت کرده باشد یا به هر علت قصاص نشود، در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران شود، دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌کند.

وی بیان کرد: بر اساس این ماده‌های قانونی پدر رومینا اشرفی به مجازات درجه ۴ یعنی ۹ سال حبس محکوم شده است.

عزیززاده تصریح کرد: البته در ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مشخص شده که دادگاه می‌تواند به مرتکب مجازات تکمیلی بدهد و همچنین مجازات‌های تبعی در ماده ۲۵ هم به صورت خود به خود برای این محکوم اجرایی می‌شوند.

این وکیل دادگستری گفت: قاضی رأی درستی را صادر کرده و حکم بر اساس مواد قانونی صادر شده است، اما اگر برخی افراد موافق با اعدام هستند، می‌توانند از مجلس شورای اسلامی تقاضا کنند تا ماده ۶۱۲ قانون تشدید شود.

وی تصریح کرد: ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی بر اساس تعزیرات است و افرادی که به دنبال تشدید مجازات هستند می‌توانند از مجلس تقاضای اصلاح ماده را داشته باشند یا بخواهند که تبصره‌هایی مانند افزایش حبس پدر در صورت قتل فرزند و تبدیل قصاص به اعدام تعزیری را داشته باشند.

تشدید مجازات و اصلاح قوانین وظیفه قوه مقننه

اول خرداد ماه امسال بود که خبر قتل دختری ۱۳ ساله به دست پدرش تبدیل به خبری جنجالی شد؛ خبری ناگوار که حاکی از کشته شدن دختری به وسیله داس توسط پدرش بود.

رومینا اشرفی زاده پانزدهم مرداد سال ۱۳۸۵ در شهرستان تالش متولد شده بود که پس از فرار از خانه به همراه بهمن خاوری توسط پدرش به قتل رسید؛ این دختر ۱۳ ساله که به پسری ۲۸ ساله علاقه‌مند شده بود، همراه با او ۲۸ اردیبهشت ماه امسال از خانه فرار کرد، اما یک روز بعد دستگیر شد و رومینای ۱۳ ساله به خانواده‌اش تحویل داده شد.

بعد از آن که رومینا به خانواده‌اش تحویل داده شد، از آنجایی که پدر این اقدام را تاب نیاورده بود، در یک اقدام غیر عقلانی  تصمیم به قتل دخترش گرفت و سر او را با داس از بدنش جدا کرد و پس از آن این پدر که به قتل خود اعتراف کرده بود، توسط پلیس بازداشت شد.

پس از بازداشت رضا اشرفی پدر رومینا پلیس درصدد بازداشت بهمن خاوری همان پسر ۲۸ ساله‌ای که رومینا را فراری داده بود، بر آمد و او هم پس از مدتی بازداشت شد و هم اکنون به دو سال حبس محکوم شده است.

همان طور که مشخص است قانونگذار باید تصمیمی جدی درباره قتل فرزند توسط پدرش بگیرد و مجلس شوراس اسلامی نیز فکری به حال تصویب قوانین جدید داشته باشد، قوانینی که مجازات قتل فرزند به دست پدر را تشدید و همچنین  لوایح قضایی مانند قتل فرزند را بررسی کنند و البته باید دید که مجلس چه زمانی به موضوع اصلاح این قانون ورود پیدا می‌کند و آیا در آینده می‌توان شاهد اصلاح آن بود یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۱:۴۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
روحش شاد واقعا متاسفم
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اعدام شه به بدترین شکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
قوانین باید اصلاح بشه
Iran (Islamic Republic of)
Haji
۱۱:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
صدور چنین احکامی ومدارا کردن باقاتل سبب ترویج وارتکاب بیشتر جرم وجنایت وقتل علیه زنان ودختران ضعیف ومعصوم میشود لطفا احکام سنگین تر وضع شود تاخشونت جمع گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم برای تو و امثال تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خیلی ناراحتی برو‌ پدر دختر رو آزاد کن تاسف برای خودت بخور،که تو زندگیت زخم خوردی...
United States of America
BMW
۱۱:۱۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
واقعا شرم آوره. به خاطر ایستادگی جلوی فساد و کثیفی 9 سال زندان برای پدر با غیرت ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا آدرس خونه تو ننوشتی،بعد ۹سال اون پدر خوش غیرت بیاد دم در خونتون سر تو و رو سینه ات بزاره‌...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یزدان
۱۱:۱۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
کاش ماجرای رومینا درس عبرت بشه واسه دخترای ایرانی و دست از آرایش و عشوه بردارن و عنان پاره کردن بردارن. دست از سر ما پولدارا بردارید. عین کنه چسبیدن بهم
Singapore
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
پدر رومینا باید تبرعه شه. خواهش میکنیم آزادش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اینقدر دلت سوخته برو سند بزار بیارش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالله موسوی
۱۰:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ما ملت ایران تقاضای عفو و آزاد شدن پدر عزیز و بزرگوار رومینا را داریم. ایشان بی گناه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام ابعاد این جنایت خیلی بزرگه.ولی آن بنده خدا دخترش تو آغوش یک نامرد دیده فیلمش براش فرستادن ذلیل وخوارش کردن .خودتان بودید چکار میکردین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قتل هیچ تفاوتی نداره وجرمش مشخص ،دلیل اینکه چون پدرش بوده اون بچه صغیربوده باید به 9سال حبس محکوم بشه!؟قانون چرا اینجا متفاوته !؟دختر 13 ساله که چیزی از ریا ونیرنگ دروجودش نیست وچون به پاکی وابسته کسی شده باید مجازات بشه وقاتلش باید 9 سال حبس رو فقط تحمل کنه!؟عدالت یعنی این!؟هرچقدر هم گناهکار باشه اون طفل معصوم سن اون بچه چقدر بوده که باید اینطور مجازات بشه اون هم به دست پدری که بویی از پدری نبرده،اون پدر باید خودش رو بکشه ودلیلش رو بفهمه چرا دخترش به فرد دیگری جز پدرش اعتمادکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
طفل معصوووووم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدارحمتشون کنه ایشون طفل نبودند،هم پدرشون هم خودش هردوقربانی بدآموزی وفسادسازمانی شدندکه داره کانون خانه وخانواده روازهم میپاشه توکشورمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بخدا قسم ما بعضی دخترهای اقوام عکس پروفایل رو جوری میزارن سر لخت چه ارایشی..... پاک هستن به خیالشون پسرا میگن به به چه زیبا نمیدونن چه دامهایی براشون پهن میشه نمیدونن شاید عکس پروفایل ثبت بشه و فتوشاپ کنن من هر چه امربه معروفشون میکنم فایده نداره دلمم میسوزه میگم اخی اینها پاکن چرا خانواداشون به اینها هشدار نمیدن درسته هر چقدر ادم هم پاک باشه امکان داره به دام نامحرمان بیوفته ایکاش پدر رومینا خشم خود را کنترل و شکایت این پسر رو به کلانتری میبرد.... اینجور خانوادش نابود شد باید به پدرها روشهای قانونی یاد داد چون هنگام غیرتی شدن مردها واقعا کنترل خشم سخته..... باید اموزش بدیم به مردم اصلا چرا ما برا همه چی شبکه میسازیم غیر از یه شبکه مجزا برا خانواده سالم و روش برخورد... باید اینقدر تبلیغ کنم که برا همه ملکه ذهن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
لعنت به این قانونهای ما بابا چرا اون پسره رو نمیگیریت چرا اون عکس پخش کرده اون با ابرو این خانواده بازی کرده مادر باید تنبیه بشه چرا با دخترش رفیق نبوده که سنت پسره نره تازه دختر سنی هم نداره ماهواره رو تو خونه جمع کنین این فیلمها بچه های بی زبون رو به این بیراهه ها کشونده من خودم رو دوران دانشجویی با بقیه دخترا که سریع به بیراهه میرفتن تو دانشگاه مقایسه میکردم میدیدم اول چیز این بود که با مادرم رفیق بودم همه چیز بهم توضیح میداد پدر که روش نمیشه چیزی برا دختر توضیح بده مادر باید عاقل باشه بابا اون پدر بیشتر از ما دخترشو دوس داره الکی قضاوت نکنین باید همشون مشاوره روان بشن والا این پدر اگر اعدام میشد براش بهتر بود اینجوری روزی هزار بار میمیره زنشم بجای اینکه درکش کنه نمک به زخمش شده مجبور شده اینجوری بگه..... فوری جو گیر نشن همه بگن اعدام .... اعدام واسه ادمای جانی هست نه این پدری که ازارش به مورچه نمیرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این جمله آخری خیلی بامزه بود خخخخخخخخ پدره که آزارش به مورچه هم نمیرسه خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باسلام؛ خوب است موضوع ازدیددیگری بررسی بشه ، آبروی یک فردکه بریزدبامردن آن فردچندان فرقی ندارد،پس این پدرقبل ازکشتن عزیزش حتماخودش را مرده فرض کرده،مگراینکه دچارختلات روحی روانی بوده باشد.درهرصورت خداوندجامعه بشری راازاینگونه حوادث مصون بدارد.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا همه پدررو سرزنش میکنن؟دختره هم بی تقصیر نبوده تویی ک ۱۴ سالته با پسر سی ساله چی کار داری بنظرم پاشو از گلیمش درازتر کرده پدره هم حق داشته چند بار تذکر داده ولی کو گوش شنوا..خب بحث ناموسش بوده
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سپاس از نظر منطقی شما خواهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تو مثل اینکه از این ماجرا زخم خوردی، شوهرت دنبال دختر دیگه است کینه داری، ولی این موضوع فرق داره آبجی چی میگی تو آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بهمن مقصر اصلی است چون با آبروی آنها بازی کرده
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۲۱:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا از چیه این به اصطلاح پدر دفاع میکنید وقتی میره تحقیق میکنه که اگه دخترش رو بکشه اعدام نمیشه و زنده میمونه یعنی ترس از مرگ داره بعد اگه زرنگ بود چرا اون پسر رو نکشت پس یه ریگی توی کفشش هست دیگه مطمئن باشید این بعد 9 سال بیاد بیرون زن و پسر خودش هم رو میکشه حالا اگر برادرای خودش این کارو نکنند چون مادرش این حرف هارو زده که تهدیدش میکنند.
United States of America
Real Madrid
۱۰:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
نخیر. اتفاقا کاملا حق با پدر رومینا بود. مقصر اصلی خود رومینا بود. و خب تاوانش رو هم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
حق با پدر است؟؟؟ واقعاً آدرس خونه تو بده بیاد دم درتون‌ سر تو بزاره‌ رو سینه ات تقدیم بقیه پدر ای باغیرت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
همه موافقها و مخالفها توجه کنند که
با آزادی بهمن خاوری هیچ دختری درامان نیست چون اغفال کننده ها مجازات نمی شوند...
و با آزادی رضا اشرفی هیچکس در امان نیست چون سنگدلی که سر بچه خودش را در خواب و جلوی چشمان پسر خردسالش میبرد هرکدام از ما را هم میتواند مثل آب خوردن بکشد...
اگه واقعا نمیشه این دو پلید را اعدام کرد پس باید حبس ابد بشوند و هرگز به جامعه برنگردند.
اگرچه که مادر و عموی رومینا، خواهر بهمن، دادستان محلی و خیلی های دیگر هم مجرم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
همه موافقها و مخالفها توجه کنند که
با آزادی بهمن خاوری هیچ دختری درامان نیست چون اغفال کننده ها مجازات نمی شوند...
و با آزادی رضا اشرفی هیچکس در امان نیست چون سنگدلی که سر بچه خودش را در خواب و جلوی چشمان پسر خردسالش میبرد هرکدام از ما را هم میتواند مثل آب خوردن بکشد...
اگه واقعا نمیشه این دو پلید را اعدام کرد پس باید حبس ابد بشوند و هرگز به جامعه برنگردند.
اگرچه که مادر و عموی رومینا، خواهر بهمن، دادستان محلی و خیلی های دیگر هم مجرم هستند
Canada
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این دختر معصوم اخلاق را از توی پدر و خانواده یادگرفته
چرا از بچگی اخلاق و دین بهش یاد ندادی
جو کاشتی
جو درو میکنی
مگر خودتت عاشق نشدی
بعد از یک مدت خسته میشد و
سر براه میشد
با چه وجدانی شبها میخوابی
وای خدای من
برای هیچکس پیش نیار .امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
معصوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Canada
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قاتل
چطور دلت امد
به چه جرمی
اگر پدر خوبی بودی
به حرف دلش گوش میدادی و
بهش میگفتی
این صلاح ات نیست
حالا خود دانی
انتخاب باخودتت است
حتی در زمان پیامبر از دختر میپرسیدند که
موافق این ازدواج هستی یا نه
باید تا اخر عمر در زندان بماند تا سقط شود و
الگویی برای دیگران نشه
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خخخ دخترای این زمونه رو نشناختی انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ما قانونای بد زیاد داریم. مگه اون دختره ملیکا 8 ساله نبود که توسط پسر 14 ساله همسایشون بخاطره یه جفت گوشواره به قتل رسید فقط مجازاتش دادن دیه توسط پدرش و یه سال هم حبس تو کانون اصلاح و تربیت کودکان بود. یه آدم کشته اونوقت فقط یه سال حبس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دختر بی عصمت شده بود بابا باید اون پسر را با داس می کشت نه دختر طفل معصوم رو
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۹:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
تنها امیدمون اینه که این مساله از طریق حقوق دانها و خبرنگاران پیگیری بشه که کشتن و قتل نفس دیگه اولین راه حل و ساده ترین راه حل پدری کردن نباشه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۶:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آیا دو سال حبس برای عامل بدبختی یک خانواده کافی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باید پدر باشی تا بفهمی چه کشید از دست این دختر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باید دختر باشی تا بفهمی یه پدر نامرد و خشک و متعصب داشتن ینی چی؟!
باید از جنس زن باشی تا بفهمی...
از قصاص فرار کنه،از دست خدا که نمیتونه در بره....
خدای جای حق نشسته....
شما هم ندانسته،جانبداری نکنيد
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شوخی نیست این قضیه ناموسی بوده پدر حق داشته عصبی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بله عصبی بودن حق هر والدینیِ. اما نه دیگه با داس سر بچه تو بزنی. اصلا باورم نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
جالبه حرفت کور خودمون هستیم وبینای مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اقا مقصر تقصیر کاره چرا الکی بحث میکنید
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۵:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام، به نظر من پدر رو باید آزاد کنن. دختر هم حتما در عذاب هست. پسر رو هم باید زندانی کنن. آخه چقدر باید بی غیرت بشیم که دختره چن روز ناپدید بشه بعد عکس توی صفحه بذاره بعد باباه هم بی خیال بگه بهت افتخخار میکنم. مادره تقصی کاره . دخترش رو که جمع نکرد بماند این بابای بنده خدا رو هم زندانی کرده. تازه مظلوم نمایی هم میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه غیرت داشت پسره رو میکشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پسری که عامل اصلی و انتشار عکس و باعث خشم غیر قابل کنترل و ناموسی پدر رومینا شده چرا تبرئه شده در حالیکه پدر رومینا باید تبرئه میشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدر رومینا باید تبرئه میشد؟!!!
یا خدا با کیا داریم زندگی میکنیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هم پدر هم اون پسر مقصرن. الکی نیستا جون یه آدمی که هزارتا آرزو داشته به طرز وحشیانه ای گرفته شده.
همیشه عامل بدبختیو سوختن دخترا و خانوما این مرداان.همیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدر نه یک بار بلکه سه بار باید اعدام میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدری که با آگاهی از قانون،نقشه قتل بچه شو می کشه،نامرده...
از سر تعصب بچه شو کشته،
اول از قانون خیالش راحت شده بعدش اقدام کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
من هیچی نمیدونم قضاوت نمیکنم ولی این پدردراین 9سال به اندازه 900سال میمیره وزنده میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نگران ناش. اون تو خودشو به موش مردگی میزنه و یه عفو میخوره میاد بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نه ميميره نه زنده میشه...
با آگاهی از این قانون،اقدام به قتل کرده....
میدانسته اعدام نمیشه فقط زندانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اقا می شود بگویید این پدر زجر کشیده چگونه باید عمل میکرد؟؟؟؟ شما هی دارید نسخه بعد از عمل را میچینید
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۵:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آفرین من که میبودم غیر این عمل نمی کردم. بنده خدا رفته کلانتری پیگیر نبودن دختره فراری شد. خانواده پسره هم که چقدر مومن. میگن دختر که پیشم بود به برادرم گفتم حق نداری تا ازدواج نکردین بیای اینجا . بابا دختررو فراری دادین یا کمکش کردین بعد این حرفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
خدا لعنتش کنه از اعدام کمتر نباید باشه
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدر نیستی دخترت بره با یک نامحرم.تا بدونی چقدر سخته. این اقا ابروش بر باد رفته چی میگی بی غیرت نبوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس 16.09
الان با کشتنش آبروش برگشت؟ کل ایران فهمیدن دخترش فرار کرده آبروش تو کل ایران رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شمایی که میگی پدرنیستی وخیلی تعصب داری ؛تا حالا فکر کردی چرا دختر به فرد دیگه پناه می بره ؟ازخودت پرسیدی چرا به قول شما اون دختر 13ساله به یک مثلا نامحرم اعتماد میکنه؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
۲۳:۲۳
هرکی ی مشکلی خانوادگی‌واسش پیش بیاد باید به یک غریبه پناه ببره؟؟ این دختر فامیل نداشته مشکلاتش رو بهشون بگه؟؟؟ چی داری میگی ؟؟؟؟ داری دخترارو ز فرار کردن تشویق میکنی :))))))))
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
۲۱:۲۴
من نمیگم کار خوبی کرده ک دخترشو کشته. میگم پدر حق داشته عصبی بشه و خون جلو چشاشو گرفته. آدمیزاده دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شلوغش نکن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
جان اقوام خودتم بود اینطوری می گفتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
سید مجید
۱۳:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چقدر تفاوت وجود دارد در قضاوت های ما، نجفی همسرش را کشت ،نه ولی او بود و نه همسرش آبرویش را برده بودو... محکوم میشود به دیه و ۵سال حبس، هیچ کدوم از وکلا، مردم ،حقوق دانها و...هیچ عکس‌العملی نشان نمیدهند.....
این پدر بی انصاف و بی وجدان هم اقدامی مشابه انجام داده با این تفاوت که نه سواد وشخصیت اجتماعی نجفی را داشت که می‌توانست عامل بازدارنده قویی باشه ،درحال عصبانیت وشرایط نامناسب روحی بخاطر فشار روانی و اجتماعی فراردخترش آنهم در منطقه کوچک و آبروریزی ایجاد شده دست به جنایتی نابخشودنی میزنه و حکم سنگین تری نسبت به جنایت نجفی دریافت می‌کنه ،چرا ما ها در قضاوتمان .....
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باید حکم سنگین تری در نظر میگرفتن تازه مادر رومینا هم تو دادگاه تهدید به قتل کرده این دیگه جنون گرفته باید حداکثر مجازات براش در نظر بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
۹سال حبس که بکشه حالش سرجاش میاد. قشنگ به همه کاراش فکرمیکنه که چه ظلمی کرد در حق دخترش.
نمیگم کار دخترش درست بود اما اینجور کشتنش هم درست نبود.نمیدونم‌قضاوت نکنیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدر نباید محکوم میشد! محکومیت اصلی با آن پسره بود که دختر را از را به در کرده بود!
پدر از ناموس و حیثیت خودش دفاع کرده بود....
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۲:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه میخاد عدل رعایت بشه قتل عمد درهرصورتی اعدامه مگر دلیل قانع کننده ای بامدرک باشه یاغیرعمدباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
عادلانه نیست
چون نقش مادر دراین رای که هم از نظر عاطفی وهم از نظر ژنتیکی بیش از بقیه به این دختر نزدیک بوده در نظر گرفته نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه اسلام واقعا مخالف با کشتن بچه ها بود باید قصاص میزاشت نه اینکه یه حبس کوتاه مدت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
9سال جبس برای پدر با غیرت رومینا خیلی هم زیاد است جبس و مجازات باید برای ان پسر و مادر رومینا باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حالت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
9 سال هم خیلی زیاده
مقصر اصلی خوده دختره و پسره هستن نه باباهه
دختره به حقش رسید ولی پسره نه
جلوی بی بندوباری رو باید به هر طریقی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بنده خدا حالت خوبه !
Iran (Islamic Republic of)
روانشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
گل فرمودی. واقعا فساد دخترا داره بیداد میکنه. خانواده ها هم بی غیرت شدن و عنان دختراشون رو ول کردن متاسفانه. نتیجش سقط جنین و اینجور چیزاست
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کسی نمیخواد به حکم اون پسره الدنگ اعتراض کنه که باعث و بانی این اتفاق بوده ؟ آیا؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
والد بودن حقی برای کشتن ایجاد نمی کند. حکم قتل معلوم است. چه پدر باشد چه غیره. والدین فقط برای محبت به بچه حق دارند نه برای کشتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بیخود مسئله را احساسی و سیاسی نکنید.جوش الکی هم نزنید.همین ۹سال حبس هم شرعی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
عجب!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نکنه شرعی که تومیگی!؟
Iran (Islamic Republic of)
یک خانم ایرانی
۱۲:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
وقتی زندگیش به باد فنا رفت دیگه تبعید بشه نشه چه سودی حاصل است؟ای کاش این پدر بخت برگشته دارای فقر فرهنگی یک فرصتی به دخترش میداد
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۵:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
فقر فرهنگی هم نداشته ما یا خودمون رو جای اون نمیذاریم یا کم غیرت شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پس ان بي شرافتي كه باعث شده اين پدر بچه اش رو و جگر گوشه اش رو بكشد چي آقاي قانون؟؟؟؟؟؟ اگه دم از قانون ميزنيم قانون بايد جميع جهات رو در نظر بگيره ان بي شرافتي كه با احساي پاك يه بچه بازي ميكنه به نظر بنده بايد اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
9سال خیلی زیاد هست حداکثر 2 سال کافی بود مگر براي کشتن دختر خودش باید برود زندان؟!!
United States of America
7778888
۱۱:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اونم دختری مثل رومینا که خون پدرشو به جوش آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حکم قتل قصاص است یا حبس ابد فرقی نمی کند که پدر باشد یا غیره. والدین برای محبت و پرورش دلسوزانه بچه حق دارند اسم پدر بودن اجازه ای به محق بدون قتل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
قانون دان
۱۲:۲۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم فردی که مرتکب قتل عمد شده باید اعدام بشه
چطور یه پدر میتونه سر دخترشو با داس ببره
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۵:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چطور یه دختر میتونه از خونه فرار کنه و آبرویی پدرش رو ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
الیاس تو بدجور سوختی، معلوم که زن هستی، درضمن آبروت‌ پیش خدا نره، بنده خدا کیه دیگه چرت میگید، دم از غیرت میزنید،هنوز مفهوم غیرت و نمیدونید‌ ونمیفهمید، اون پدر هم گول همین غیرت شیطانی خورد که زندگیش‌ نابود شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پسره که قبلا یه دختر دیگه رو فرار داده بود این یکی رو هم به کشتن داد بعد دو سال دیگه می اد دختر سوم رو بدبخت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در کنار حبس باید تبعید هم بشن و هر روز خودشونو به کلانتری معرفی کنن پابند هم بهشون ببندن اینا جنون دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قطعا اونی که بچشو می کشه باید حبس ابد بگیره
-
عباس گودرزی
۱۲:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام بصیرت باعث رشد جامعه و جهالت زمینه افول جامعه را دارد . اگر مدیرانی که بر خود حاکم می کنیم امثال طبری یا کسانی گه ترویج دهنده فساد هستند نباشد . چنین اتفاقات ناگواری در جامعه پیش نمی آید . فقر ، فاصله طبقاتی ، افزایش سن ازدواج به خاطر عدم اشتغال متناسب با توانمندی و علاقه مردم طبق قانون اساسی ، ظلم آشکار رانت و ... باعث فساد و قتل می شود پدری که جگر گوشه خود را می کشد نمی داند چگونه باید ریشه فساد را بزند . لذا باید آسیب شناسی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نه برعکس اون پسره که عامل اصلی خشم بابای رومینا بوده باید مجازات میشد
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شما به جای 9سال حبس باید 29 سال حبس میدادین و طرف هم وقتی که از زندان می آمد بیرون هم باید دیه بدهد وهم از نظر کارهای دولتی وبعضی از خدمات محروم میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پس تکلیف کسی که عکسهای رومینا رو برای پدرش فرستاده و رومینا رو فراری داده و باعث ناراحتی و خشم پدر رومینا شده تا این فاجعه رخ داده چیست ؟ منصفانه و عادلانه قضاوت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
برای من عجیبه که چرا پدر با کشتن فرزندش فقط 9 سال حبس دارد و دیه
دیه به چه کسی پرداخت می شود؟

این چراها من رو اذیت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۱۱:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
عامل اصلی اونیه که دختر را اعفال کرده اما فقط به دو سال حبس محکوم شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آیا تعهد می نمایند که بعد از آزادی این قاتل کسی دیگه کشته نشه . کسی که به بچه ی خودش رحم نکرده چطور به دیگران رحم خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به دیگران رحم میکنه چون ترس از قصاص داره ولی در خصوص دختر خودش چون ولی دم هست فقط حبس داره که بعد از چند سال حبس کشیدن میاد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۱:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حالا بر فرض این آقا رو تبعید بکنن (که طبق گفته ی وکیلشون تبعید خواستشون هست) جناب وکیل میتونه تضمین بده این آقا محل تبعید رو ول نکنه؟
Germany
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دوستان وقتی اطلاعات ندارید کامنت نگذارید کسی تبعید شهری ومکانی میشود باید هفتگی درمراجع انتظامی وقضایی اعلام حضور کند نمیتواند بدون هماهنگی ازشهرخروج کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اینا از یه حقوق بخور و نمیری برای سربازان وظیفه این مملکت امتناع میورزند با اینکه اسلام هم طرف سرباز را میگیره و اونا را ظالم میدونه
چطور انتظار دارید بعد از فوت یه نفر به دست پدرش قانون را تغییر دهند قانون داریم و اجرا نمیشود به اسم نبودبودجه اینکه یه قانون جدید است برای خود کلی کار دارد کو تا قانون بشه
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اری ما که همه چیزمان غربی است مانند اونا بکنیم ولایت پدر بر فرزند تا 18 سالگی تمام کلی از جرائمم میشود ولی بار دولت اضافه میشود تمام مصیبتها بر سر این است که دولت زیر بار مسئولیت نمیرود و همه چیز را به گردن مردم انداخته تازه این دستاورد زشت را به همراه داشته است ببینید در مجلس قانونی که بار مالی برای دولت داشته باشد قابل طرح نیست ولی برای مردم هرچه بار داشته باشد ایرادی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بینوا
۰۹:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دختران بی حیا تومجازی پرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که متاسفام برایتان با این طرز صحبت کردنتان.
United States of America
Mohsen.77
۱۱:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم بینوا. عالی گفتی. مرگ بر دخترای آرایشی و حیله گر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در خبر ها امده بود دختری طی دو سال ده بار ازدواج کرده است ....(اگر بدر با غیرتی بود ممکن نمی شد و جامعه هم سالم تر بود)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
خلاف شرع که نکرده ازدواج کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قانون مشکل داره مجری اونم مشکل داره .چرا همچنین دختری رو بعد از دستگیری تحویل خانواده باید داد در صورتی که بدونید امنیت جانی نخواهد داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا نظرات مردم را منعکس نمیکنید.
-
ا
۰۹:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام یکطرفه به قاضی نرید قاضی پرونده بهتر از همه تصمیم میگیره بعدش دختر خودتون هم بود هر کاری دلش میخواد میکرد همین رو میگفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آره بابا.زیاد هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
تشدید مجازات برای اغتشاش گران هم خواستاریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۹:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دنیای ما واقتصاد ما وزندگی مارا حتی عقاید ما را از ما گرفتید حالا نوبت آخرت ماست که از ما بگیرید تا خسرالدنیا والاخره کامل باشیم.
چون گنه میکنی در شب آدینه بکن تا از صدر نشینان جهنم باشی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این که پدر در صورت قتل فرزند قصاص نمیشود حکم شرع مقدس است ، یعنی چی که قانون باید عوض شود؟ اگر در مجلس چنین قانونی تصویب هم بشود به دلیل خلاف شرع بودنش توسط شورای نگهبان نقض میگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
میگن قانون عوض بشه طول مدت حبس رو زیاد کنند نه این که اعدامش کنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حتما با تغییر قانون وفاصله از شرع باید شاهد نواجوانان ۱۲ و۱۳ ساله ی بیوه در خیابانها باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
وقتی به این آدم گفتند به جای دختربچه ات بهمن خاوری رو چرا نکشتی، گفت چون اعدامم میکردن. به نظرتان همچین پست فطرتی ۹ سال بسشه؟
Iran (Islamic Republic of)
۵
۱۹:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
والله بخدا
Iran (Islamic Republic of)
رومینا
۰۹:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اونوقت مادر رومینا که از 11 سالگی دخترش را با این پسر گذاشته هیچ مجازاتی ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
بویر احمد
۰۹:۰۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چقدر راحت پدر رومینا را مقصر می کنید ای کاش این مورد ناموسی تو خانه های خودتان هم اتفاق می افتاد تا ببینیم چه میکردید پدر رومینا تعصب داشت و غیرت ولی باید اون پسر را هم می کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اشنایانشون حداقل میخواستن بگن این دو باهم ازدواج کنن اینجور که بهتره.... بعدشم دختر در یه سنی بوده که گول خورده صد در صد اگر بزرگتر میشد از کردار خود پشیمان میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ترا‌بخدا‌از‌مسولین‌قوه‌قضاییه‌درخواست‌داریم‌‌تکلیف‌تفاضل‌دیه‌را‌مشخص‌کنن،چرا‌خانواده‌مقتول‌باید‌مابتفاوت‌دیه‌را‌بدهد‌وقتی‌ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قتل عمد حکمش اعدام یعنی چ پدری بچش وبکشه بین ۳تا ۱۰ سال بره زندان .. ایی کمترین مجازات ایطو همه پدرها بیرحم میشوند ایی قانون باید عوض شه وپدر رومینا باید اعدام شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نه سال زیاد هم هست بنظر من نباید زندانی میشد دختری که با کارهای کثیف و سخیف ش آبروی خانواده رو برده لیاقتش مرگ بوده کاش همه پدران جامعه ما یکم غیرت داشته باشن تا شاهد اینهمه کثافت کاری تو جامعه نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
معنی غیرت قتله؟
کجا خدا گفته دختر اگه فرار کرد بکشیدش؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کل قضیه اینه که الان میخوان اقای رئیسی ورود کنه و قانون رو اصلاح کنه و این قاتل جانی رو به سزای عملش برسونه و مردم کلی کیف کنن از این حرکت اقای رئیسی.
مردی منتشر کن.
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۸:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اشتباه پشت اشتباه
حتی از باشگاه خبرنگاران مدعی
به خاطر پدر و دختر و پسری فاسد به قانون اسلام توهین می کنید و خواستار تغئیر قانون می شوید
در اصل شما اصحاب رسانه را باید به جرم جریحه دار کردن افکار عمومی محاکمه کرد.
-
باقر
۰۸:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قبل از اصلاح قوانین، باید نگاه یکسان صورت گیرد. مگر در مورد سیاستمدار همسرکش این اعتراض ها بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بعد میگن اسلام دختران و زنان را از زنده به گور کردن نجات داد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدر و مادر در آفرینش فرزند تنها وسیله اند و آفریننده و زندگی بخش خداست و حق گرفتن حیات از فرزند را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پدررومیناکاملابی گناه وحبس هم درموردش درست نیست چون دخترش لایق مرگ بودوجهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بااینکه من هم با 9 سال زندان کاملا مخالفم ولی اطمینان دارم عذاب وجدانی که پدر رومینا از کارش داره تا آخر عمر براش کافیه و از اعدام هم بدتره
-
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
9سال هم زیاد باید بهمن خاوری ابد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آخه ما کدوم قانونمون درست حسابیه ک این یکی باشه قتل قتله دیگه باید حبس ابد یا اعدام باشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بهتره به اینم فکر کنین ک دختره هم بیگناه نبوده میخواس بی حیا نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آقای رئیسی گفتند که چنان درس عبرتی به ایشان میدهیم که ........
درس عبرت این بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کجارئیسی اینحرف را زده
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آقای رعیسی این حرف رانزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا متاسفم واسه این قانون.
فقط 9سال واسه یه قاتل؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا متاسفم چراهیچ کس تو این جامعه جا خودش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
خیلی راحت قاضی و قوه قضاییه را زیر سوال بردید ، مگه شما قاضی هستید پرونده را خواندید و همه چیز را میدانید
همین فرار های که حمایت میکنید روسبیگری را زیاد کرده و جوانها خودشان تصمیم میگیرندو بعد از حل مشکلشان فراموش طرف و آبرو دختر میشن ، بی زحمت تشریف ببرید در متن جامعه پر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حالا شما همه کار کنید تا یک نفر اعدام شود!!!
چرا باید ذهن برخی از شماها همواره به فکر انتقام و کشتن باشد!!!
باور کنید با حل مشکلات اقتصادی کشور ، زنجیره ای از مسائل از جمله موضوعات مشابه حل خواهد شد
آخرین اخبار