ترامپ بار دیگر بر اعزام نیرو‌های گارد ملی به شهر «کنوشا» تاکید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بر اعزام نیرو‌های گارد ملی به شهر پرآشوب کنوشا تاکید کرد و نوشت در غیر این صورت این شهر با «کشته و زخمی‌های بسیاری» مواجه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود بار دیگر بر تصمیم خود در خصوص اعزام نیرو‌های گارد ملی به شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین برای فرونشاندن شورش‌های خشونت آمیز تاکید کرد.

ترامپ در این باره در توئیتر خود نوشت «اگر من به فعال کردن گارد ملی و اعزام آن به کنوشا در ویسکانسین اصرار نمی‌کردم اکنون کنوشایی وجود نداشت. همچنین مرگ و جراحات در این شهر بسیار بیشتر بود. می‌خواهم از نیرو‌های اجرای قانون و گارد ملی تشکر کنم. سه شنبه شما را خواهم دید.»

اشاره ترامپ به سفر او به شهر کنوشاست که با اعتراضاتی نیز همراه بوده است. روز شنبه، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترامپ قصد دارد اول سپتامبر (سه‌شنبه) به کنوشا سفر کند تا با «نیرو‌های انتظامی محلی دیداری داشته باشد و آسیب‌های وارده به این شهر را بررسی کند.»

پس از اعلام این خبر، «تونی اورز» فرماندار ویسکانسین از این سفر در میان شورش‌های مردمی ابراز نگرانی کرد و از ترامپ خواست تا در برنامه‌های خود تجدید نظر کند.

رسانه‌ها هم از اعمال مقررات منع آمد و شد در ایالت ویسکانسین همزمان با سفر ترامپ به این ایالت خبر دادند. اداره مرکزی پلیس شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین اعلام کرد تا پایان روز سه شنبه همزمان با سفر دونالد ترامپ به این ایالت، مقررات منع آمد و شد اجرایی می‌شود.

یکشنبه هفته گذشته پلیس شهر کنوشا به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله به نام «جاکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود هشت بار شلیک کرد و این موضوع خشم مردم این شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار