اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی متروی اهواز

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: امسال با پیگیری مجلس، از سوی سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی متروی اهواز اخذ شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با اشاره به بلاتکلیفی متروی اهواز گفت: امسال با پیگیری مجلس، از سوی سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مترو اخذ شده و لازم است شهرداری با اقدامات مناسب زمینه جذب این اعتبارات را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه یکی از مسائل با اولویت در مجلس برای نمایندگان استان، مسئله توسعه زیرساخت‌های خوزستان بوده و این مسئله هر چند زمان‌بر و طولانی مدت است، ولی نقش موثری و دائمی در توسعه استان دارد، افزود: مترو شهر اهواز از پروژه‌هایی است که به دلیل پیگیری نامناسب در طول بیش از ۱۵ سال  به معضلی برای مردم  و در اذهان عمومی به نماد ضعف مدیریت استان تبدیل شد.

یوسفی بیان داشت: امروز با توجه به بالا رفتن حجم خودرو و ترافیک شهری به‌ویژه در هسته مرکزی شهر و در بحث پدافند غیرعامل، توسعه و راه اندازی مترو در اهواز بسیار مهم بوده و توسعه آن می‌تواند در کاهش هزینه حمل و نقل مردم و به‌ویژه قشر آسیب پذیر جامعه بسیار موثر باشد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در طول این سال‌ها  بلاتکلیفی  مترو  را باعث دشواری‌های  مردم در محل احداث پروژه عنوان و تصریح کرد: رها شدن تاسیسات این پروژه نیز سبب آسیب به منظر شهری اهواز شده و لازم است سریعاً این مسئله به سرانجام برسد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سال های گذشته اعتبارات تخصیص یافته بسیار ناچیز بود و این ۵۰۰ میلیارد تومان می‌تواند اثر خوبی برای تحرک پروژه داشته باشد و اکنون که این اعتبارات تخصیص یافته، با پیگیری‌های شهرداری به نتیجه می‌رسد، هر چند از سال مالی دولت چند ماه گذشته، ولی شهرداری باید سریع‌تر پیگیری کند تا اعتبارت جذب شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.