سازمان ملل: اهانت به قرآن پذیرفته نیست

نماینده عالی سازمان ملل در امور ائتلاف تمدن‌ها خواستار اعلام انزجار رهبران مذهبی دنیا نسبت به هتاکی به عقاید دینی از جمله بی‌احترامی به قرآن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام مسئول سازمان ملل اقدامات توهین آمیز گروه‌های افراطی در سوئد نسبت به کتاب مقدس مسلمانان را غیر قابل توجیه خواند.

«میگل موراتینوس» ضمن محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز گروه‌های راستگرای افراطی در سوئد درخصوص آتش زدن قرآن، آن را حرکتی تحقیرآمیز دانست که نه تنها غیر قابل قبول است، بلکه فاقد توجیه است.

نماینده عالی سازمان ملل در امور ائتلاف تمدن‌ها یادآور شد که چنین اقداماتی از سوی گروه‌های افراطی موجب تحریک خشونت و نابودی جوامع می‌شود. موراتینوس از رهبران مذهبی جهان خواست تا هر گونه خشونت علیه دین و عقاید مذهبی را محکوم کنند.

گفتنی است عناصر افراط گرا در سوئد در واکنش به بازداشت یک سیاستمدار راستگرای دانمارکی، در اقدامی هتاکانه، یک نسخه از قرآن را آتش زدند.

«راسموس پالودان» سیاستمدار راستگرای دانمارکی و رهبر حزب دست راستی «هارد لاین» از اجازه برگزاری نشست در مالمو سوئد منع شده بود. او در مرز سوئد توقیف و از ورود به این کشور به مدت دو سال منع شد. او پیش از آن اعلام کرده بود که به زودی در سوئد، نسخه‌ای از قرآن را خواهد سوزاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار