ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

خرید بیش از ۳۳ میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت ارشاد/ روایتی از بی تدبیری‌های ترامپ در یک کتاب

هفته پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ خرید کتاب این وزارتخانه را از ناشران بیش از ۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:


بیشتر بخوانید:


خرید بیش از ۳۳ میلیارد ریال کتاب توسط ارشاد

در جلسات ۶۲۲ و ۶۲۳ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید ۷۶۰ عنوان کتاب در ۷۶ هزار و ۷۱۰ نسخه به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال تصویب شد.

اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک برگزار می‌شود

اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک به همت شهرداری اراک برگزار می‌شود. شاعران آیینی تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند اشعار خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. این اشعار باید با محوریت قیام امام حسین (ع) و نهضت حسینی سروده شده باشند.

کارگروه اتاق فرار در شورای نظارت بر اسباب‌بازی راه‌اندازی شد

ویدا ملکی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی گفت: کارگروه اتاق فرار (اسکیپ‌روم) تشکیل می‌شود. ملکی تشکیل این کارگروه را آغاز جریانی بنیادی در حوزه‌ این دسته از بازی‌ها دانست و گفت: اسکیپ‌روم‌ها از جمله بازی‌های جدیدی هستند که چند سالی است در تمام کشور‌های دنیا رواج پیدا کرده‌اند.

«هیچ‌کس جرئتش را ندارد» به چاپ چهارم رسید

رمان پرمخاطب «هیچ‌کس جرئتش را ندارد»که نخستین بار در سال ۱۳۹۲ منتشر شد، داستان نوجوانانی است که برای کمک به دوستی که پدربزرگش بیمار است به دنبال او می‌روند و اتفاقات ترسناک برایشان رقم می‌خورد و در پایان، داستان به آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران گره می‌خورد.

روایتی از بی تدبیری‌های ترامپ در یک کتاب

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، از روند مشاور شدن خود در کابینه ترامپ می‌گوید، او تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ترامپ و کابینه را زیر سوال می‌برد و بحث دخالت خارجی در انتخابات را مطرح می‌کند. خواننده این کتاب، به وضوح می‌تواند مخالفت بولتون با برجام که در سال ۲۰۱۵ میلادی در دولت اوباما منعقد شد را ببیند. بولتون در همه صفحات کتاب، حمایت خود را از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، خودش را جزو کسانی معرفی می‌کند که صلح خاورمیانه موسوم به صلح قرن بین اسرائیل و فلسطین اشغالی را تدوین کرده، حمایت آشکاری از تشکیل سفارت آمریکا در اورشلیم کرده و خواستار قطع بودجه آژانس امداد سازمان ملل برای کمک به آوارگان فلسطینی شده است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار