خشم لس‌آنجلسی‌ها از قتل یک سیاه‌پوست دیگر

به دنبال قتل سیاه‌پوستی دیگر به دست پلیس آمریکا مردم لس‌آنجلس دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، قتل یک سیاه‌پوست دیگر در لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا به دست پلیس این شهر خشم دوباره شهروندان را به همراه داشته است.

شب گذشته پلیس آمریکا فردی سیاه‌پوست در لس‌آنجلس را با شلیک چندین گلوله به قتل رساند که این مسئله خشم دوباره شهروندان این کشور را به همراه داشته است. هم‌اکنون گروه زیادی از حامیان جنبش «جان سیاهان مهم است» با حضور در محل حادثه خواستار توقف خشونت پلیس شده و شعار‌هایی در همین راستا سردادند.

به گزارش رسانه‌های محلی این حادثه تیراندازی در میانه روز دوشنبه به وقت محلی در حومه خیابان «بودلانگ» واقع در جنوب لس‌آنجلس به وقوع پیوست.

اداره کلانتری لس‌آنجلس واقعه را به این شکل شرح داده است که معاونانش در حال گشت‌زنی مردی سیاه‌پوست را در حال دوچرخه سواری می‌بینند و به دلیل نقض قوانین تصمیم به متوقف کردن او می‌گیرند، اما او ناگهان دوچرخه را رها کرده و فرار می‌کند.

در ادامه پلیس مدعی شده که در هنگام دستگیری، این فرد سیاه‌پوست با مشت بر صورت آن‌ها می‌کوبیده و با خود سلاحی داشته که در هنگام درگیری با پلیس به روی زمین افتاده است.

ویدئو‌های این حادثه بیانگر آن است که مردی سیاه‌پوست حدودا سی ساله در خیابان در حال دویدن بوده است. البته لحظه تیراندازی در این کلیپ‌ها مشخص نیست، اما دو افسر پلیس در آن‌ها اسلحه خود را به سمت او که بی‌جان بر زمین افتاده نشانه می‌گیرند.

صدای شاهدان ماجرا در این ویدئو خبر از آن می‌دهد که پلیس حدود «بیست بار» به این فرد شلیک کرده است.

ساعاتی پس از وقوع این حادثه، معترضان آمریکایی به تدریج در محل حادثه تجمع کردند و علیه خشونت پلیس آمریکا شعار سر‌ دادند. یکی از آن‌ها به خبرنگاران گفته است: «چندبار دیگر باید اینجا برای اعتراض و از دست دادن عزیزانمان تجمع کنیم؟»

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا که با مرگ جورج فلوید سیاه پوست به راه افتاده بود پس از آن شدت گرفت که ویدئویی از شلیک پلیس به یک جوان سیاه پوست دیگر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. ویدئویی که از صحنه وقوع این ماجرا منتشر شد، نشان می‌دهد «جیکوب بلیک» غیرمسلح است و در میان ماموران که گویا برای بازداشت او تلاش می‌کنند، می‌رود تا در پشت فرمان خودرو بنشیند، اما از سوی یکی از نیرو‌های پلیس مورد حمله قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار