تکایا در هفته تهران برجسته شوند

حسینی میلانی گفت: معرفی تکایا قدیمی و تاریخی تهران و برجسته کردن موقعیت آن‌ها در سطح محلات، یکی از موضوعاتی است که امسال در هفته تهران می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید آرش حسینی میلانی ظهر امروز در نشست همفکری برای بزرگداشت هفته تهران گفت: سال گذشته تجربه خوبی برای بزرگداشت هفته تهران داشتیم که براساس آن، تلاش کردیم هفته تهران را با موضوعات خاص و محلی شهر گره بزنیم که شورایاری‌ها در این زمینه، مشارکت و همکاری خوبی داشتند.

میلانی با طرح پیشنهاداتی برای گرامیداشت هفته تهران اظهار کرد: معرفی تکایا قدیمی و تاریخی تهران و برجسته کردن موقعیت آن‌ها در سطح محلات با توجه به آنکه در ایام عزاداری حسینی هستیم، یکی از موضوعاتی است که امسال در هفته تهران می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورایاری‌ها در معرفی و برجسته کردن جایگاه تکایا می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: برخی محلات، عمری کمتری از ۳۰، ۴۰ سال دارند، اما خوشبختانه، روزنامه همشهری فعالیت‌ها و ویژگی‌های محله‌ای را برجسته کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.

نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها معرفی طبیعت تهران را یکی از دستورکار‌های هفته تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته هم یک روز از هفته تهران به یکی از میراث‌های طبیعی شهر تهران و کوهستان توچال اختصاص داشت.

حسینی میلانی ادامه داد: پیشنهاد این است که مردم و شورایاران هر محله‌ای، درخت نمادین و شاخص محله را معرفی کنند، چون درختان شهر تهران بیش از گذشته نیازمند پاسداری و مراقبت مردمی هستند و این دارایی‌های سبز شهر با آسیب‌های مختلف از جمله در حوزه آب و خاک روبرو هستند.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان کرد: با جامعه دانش‌آموزی روبرو هستیم که به دلیل شیوع کرونا مجبور به ماندن در منازل هستند و به شدت هم درگیر فضای مجازی شده‌اند. پیشنهادی که در این باره مطرح است برگزاری مسابقه شبیه‌سازی شهر تهران است. برگزاری چنین مسابقه‌ای قبلاً در مشهد سابقه داشته و توسط یک نرم‌افزار شبیه‌ساز انجام می‌شود که می‌تواند به پیوند بیشتر دانش‌آموزان و نسل جدید با تهران کمک کند.

این عضو شورای شهر تکریم جامعه پزشکی و معلمان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: پزشکان و پرستاران در ایام شیوعکرونا نقش ویژه‌ای در تامین امنیت سلامت شهر و شهروندان محلات داشتند. در هر محله‌ای، پزشکان و پرستارانی حضور دارند که محل کار یا فعالیت آنهاست و گرامیداشت آن‌ها بر تقویت هویت محله‌ای موثر است.

حسینی میلانی افزود: معلمان گرانقدر و فداکار بسیاری در محلات فعالیت داشته‌اند که گرامیداشت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین در محلات مدارسی هستند که قدمت تاریخی و کارکرد هویت‌بخشی پیدا کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را در هفته تهران معرفی و برجسته کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار