سخنگوی وزارت خارجه چین: انزوا و تنفر آمریکا را فراگرفته است

سخنگوی وزارت خارجه چین طی پیامی توییتری، تاکید کرد که عملکرد مقامات آمریکایی موجب شده تا انزوا و تنفر تمام این کشور را فرا بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونیینگ، سخنگوی وزار خارجه چین ضمن انتشار پیامی در حساب توییتر خود، از اقدامات یک‌جانبه گرایانه آمریکا و تحرکات منفی واشنگتن انتقاد کرد.

در پیام سخنگوی وزارت خارجه چین آمده است: «از ۴۱ سال پیش که چین و ایالات متحده روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند، ارتباطات بین مردم نقش مهمی در افزایش درک متقابل و پیشرفت مداوم روابط دو جانبه داشته است».

هوا چونیینگ ضمن انتقاد از رفتار آمریکا در قبال شهروندان چینی مقیم در این کشور، نوشت: «دانشجویان و دانشمندان چینی سهم به‌سزایی در نوآوری در علم و فناوری در آمریکا  داشته‌اند. دانشجویان چینی یک سوم کل دانشجویان خارجی آمریکا را تشکیل می‌دهند و سالانه بیش از ۱۵ میلیارد دلار برای این کشور ارزآوری دارند».

وی نهایتا از شرایط موجود برای دانشجویان چینی در آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت که واشنگتن تبلغات منفی گسترده علیه شهروندان چینی انجام می‌دهد و والدین دانشجویان مقیم در آمریکا برای بازدید از فرزندان خود با مشکل مواجه هستند.

سخنگوی وزات خارجه چین همچنین گفت که آمریکا اکنون مملو از نفرت، انزوا و بیگانه‌هراسی شده است. وی نهایتا به مایک پمپئو کنایه زد و گفت که وزیر خارجه آمریکا به جای دخالت در امور سایر کشورها، باید سعی کند تا به مطالبات مردم این کشور گوش فرا دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رئیس
۰۵:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
آقایون داداشام گوفته باشم از آمریکا بدتر چینه.نگی که نگفتی
آخرین اخبار