برخورد قاطع با زمین خواران در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی در جهت صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی کاملا جدی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۴۱ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان آزادسازی و رفع تصرف شده و  دستگاه قضایی در جهت صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال، کاملا جدی است.

او با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال است افزود: با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند و انتظار ما این است، تمامی دستگاه‌های متولی نیز در اجرای وظایف قانونی خود قاطعانه عمل کنند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به زمین خواری تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تصرفات اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط زیست، اراضی ساحلی و رودخانه ۳۳۴ مورد است و در همین ارتباط ۱۵۱ پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز تشکیل شده است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: صیانت از حقوق بیت المال صرفاً مختص دستگاه‌های مربوطه نیست، بلکه همه دستگاه ها، نهادها، گروه‌ها و آحاد جامعه باید به فراخور وظایف خود، در حفظ حقوق بیت المال، با مسئولیت پذیری اجتماعی ایفای نقش کنند و این یک وظیفه و تکلیف ملی است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.