بیش از ۴۵ هزار واحد روستایی در قزوین نیازمند بازسازی

مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در استان نیازمند بازسازی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گونجی مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در استان نیازمند بازسازی است، گفت: ۳۰۰ واحد تعمیری روستایی پارسال به بهره برداری رسید و ۷۲۰ واحد دیگر نیز که آسیب دیده بودند به زودی به پایان می‌رسند.

گونجی گفت: تسهیلات بازسازی روستایی امسال، ۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد شده است.

وی افزود: از ۸۴۴ روستای استان، ۶۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد در ۴۷۱ روستا طرح هادی اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان با اشاره به طرح پردیس روستایی اعلام کرد: اراضی طرح پردیس روستایی در راستای ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه برای توسعه و پیشرفت روستایی برای نخستین بار در کشور در استان قزوین به افرادی که قصد اشتغالزایی دارند اختصاص پیدا می‌کند.

گونجی افزود: مرجع صدور پروانه توسعه پردیس روستایی، دهیاری‌ها هستند و پس از صدور مجوز از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند اعطای زمین و نظارت بر نحوه ساختمان آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان گفت: زمین‌های پردیس روستایی به صورت موقت به دارندگان مجوز اعطا می‌شود و پس از اینکه طرح به بهره برداری رسید زمین به صورت کامل در اختیار دارنده مجوز قرار می‌گیرد.

گونجی افزود: واگذاری زمین‌ها به صورت موقت انجام می‌شود و متقاضی ۶ ماه فرصت دارد که مجوز‌های لازم را دریافت کند و از سوی دیگر ۱۸ ماه تا ۲ سال زمان دارد که کار را اجرایی کند، در غیر اینصورت پروانه ابطال شده و زمین به متقاضی دیگری اهدا می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح پردیس روستایی به بافت روستا آسیبی وارد نخواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار