روحانی در جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

اوایل مهرماه از تحریم تسلیحاتی خارج می‌شویم/ شبکه شاد برای دانش‌آموزان باید رایگان باشد

رئیس جمهور گفت: اوایل مهرماه ما از تحریم تسلیحاتی خارج می‌شویم و این برای آمریکایی‌ها خیلی سخت بود.

به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: عزاداری های ماه محرم به کمک فضای مجازی، به خوبی انجام گرفت، طبق آمار وزارت کشور و وزارت بهداشت، عزاداری در خانه‌ها که در سال‌های اخیر کمرنگ شده بود امسال پررنگ شد. در ۸۰ درصد مجالس محرم، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شد.  غالب نذورات به صورت مواد خشک به خانواده ها داده شد و عزاداری شکوهمند و استثنایی در تاریخ ایران ثبت شد.

او ادامه داد: از رهبر انقلاب و مرجع تقلید تشکر می‌کنم که با بیانات و عملشان راه درست عزاداری را ترویج کردند. از همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه بانیان و چه ناظران بهداشتی هم قدردانی می‌کنم. همچنین از همه واعظان و مداحانی که با ابتکارات جدید به کوچه و خیابان ها رفتند نیز تشکر می‌کنم.

عزاداری محرم امسال بهانه‌ای دست دشمنان نداد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عزاداری امسال ماه محرم بهانه‌ای به دست دشمنان نداد، گفت: عزاداری‌ها با همه اصول مذهبی، دینی، اخلاقی و بهداشتی انجام گرفت.

روحانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: برای ما مهم بود که در تمام مراحل بگوئیم فاصله جان و نان معنا ندارد و فاصله جان و کار، معیشت و سلامت، سلامت و دیانت معنا ندارد و در ماه محرم دیدیم که فاصله‌ای بین این دو نبود.

او افزود: از ۱۵ شهریور می‌خواهیم بگوییم که فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد و هم می‌شود درس خواند و هم می‌شود مراتب تحصیلی را ادامه داد و جوانان به آینده خود هم امیدوار باشند. اولویت برای ما آموزش حضوری است. البته باید دستورالعمل‌های بهداشتی هم در این زمینه رعایت شود.

او افزود: خانواده‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند و خود معلمان و دانش‌آموزان هم باید موارد لازم را رعایت کنند. امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند و در کنار این باید و آموزش حضوری، صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه فضای مجازی هم در زمینه آموزش فعال خواهند بود، گفت: در مدارس خصوصی که به شکل دیگری این امکان فراهم است و در مدارس دولتی هم شبکه شاد شکل گرفته است و برای استفاده از آن خانواده‌ها ناچار بودند که پول اینترنت بدهند تا از این شبکه استفاده کنند، اما امروز هم به سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت ارتباطات دستور دادم که استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تاکید کرد: از لحاظ سیاسی و اقتصادی یک بعدش همان کاری است که آمریکایی‌ها دوسال و نیم است انجام می‌دهند و تلاش کردند تا با فشار اقتصادی دولت و ملت را در برابر خواسته‌های نامشروع خود تسلیم کنند که جوابی نگرفتند، اما به مردم ما و معیشت آنان فشار وارد شد و بار این موضوع بر دوش آنان هم بود، اما دولت نیز سختی‌ها را در کنار مردم تحمل کرد و این یک معجزه تاریخی بود که نه ملت و نه دولت از این فشار‌ها سرخم نکردند.

روحانی ادامه داد: اوایل مهرماه ما از تحریم تسلیحاتی خارج می‌شویم و این برای آمریکایی‌ها خیلی سخت بود و برای جلوگیری از پایان این دوره کار‌ها و تلاش‌های فراوانی کردند، اما دیدیم که شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

او یادآور شد: آنان بعد از این شکست گفتند که می‌خواهیم از سازوکار درون برجام و مکانیزم ماشه استفاده کنند که این یکی از خنده‌دارترین سخنان تاریخ است که آدم بگوید من از توافقی که خارج شده‌ام و از یک امتیاز آن هوس کردم که استفاده کنم. این حرفی است که با منطق و قوانین حقوق بین‌الملل هیچ تناسبی ندارد و حتی کودکان هم این موضوع را می‌دانند.

روحانی تصریح کرد: اما دیدیم که اروپا و شورای امنیت هم یک اتفاق نظری در این زمینه دارد که آمریکا هیچ حقی برای استفاده از مسائل حقوقی داخل برجام ندارد چرا که نه‌تنها از برجام خارج شده که هرکس به آن پایبند بوده را هم تنبیه کرده پس در این مرحله هم آنان شکست خوردند و مطمئن هستیم که هیچ دستاوردی برای‌شان ندارد، هیچ موفقیتی به دست نخواهند آورد و تبلیغات و سروصدای بیهوده است که از تحریم دوباره سخن می‌گویند.

مسیر اقتصادی ایران درست است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در روند صادرات و واردات روال خوبی را تجربه می‌کنیم، گفت: در جمهوری اسلامی ایران برخلاف همه مشکلات و تحریم‌ها و کرونا ما فقط یک و هفت دهم درصد شاهد کوچک شدن اقتصاد بودیم و این از میانگین سایر کشور‌ها کمتر است که نشان از تلاش‌ها در زمینه اقتصادی دارد و حتی اگر این وضعیت ادامه یابد شاید بتوانیم به رشد اقتصادی مثبت بدون نفت تا پایان سال برسیم.

او یادآور شد: رشد پایه پولی ما در پنج ماه گذشته معادل دو و نه دهم درصد بوده است که نشان می‌دهد مسیر اقتصادی ما درست است. وزیر اقتصاد هم توضیح داده که ۶ هزار میلیارد تومان را برای اقتصاد روستایی برداشته‌ایم و مفتخرم که بگویم از لحاظ بهداشت، آموزش، ارتباط با فضای مجازی، آب‌رسانی، راه‌سازی، گازرسانی و مخصوصاً ایجاد اشتغال کار بزرگی انجام دادیم.

روحانی تصریح کرد: در شرایط امروز کشور از همه وزرا می‌خواهیم که تلاش‌ها بیشتر شود، به ویژه در بخش اقتصاد و کشاورزی. ما در الگوی کشت و حمایت از کشاورزان قدم‌های خوبی برداشته‌ایم. قوای دیگر هم اگر به ما کمک کنند این سرعت بیشتر می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما طرح‌های دیگری هم داشتیم که به نفع ملت بود و امیدوار بودیم که قوای دیگر هم با ما همراهی کنند، اما به هرحال یا این موارد عقب افتاد یا هنوز موافقتی با آن انجام نشده که در هر صورت اگر به نتیجه نرسد هم راه دیگری پیدا می‌کنیم.

او ادامه داد: قوای دیگر بدانند که ما در یازده ماه آخر کار خود قرار داریم، اما در عین حال همه وزرا می‌کوشند که پروژه‌ها و کار‌هایی که باید به اتمام برسد را در همین یازده ماه به پایان برسانند.

روحانی افزود: ما با کشور‌های همسایه هم جز یکی دو کشور روابط بهتری نسبت به گذشته داریم. دنیای امروز یک دنیای یکپارچه است و کشوری نمی‌تواند خود را از دیگران جدا کند. یک بازار داریم و آن هم بازار جهانی است؛ یا در این بازار سهم خود را داریم یا نداریم. اگر داشته باشیم برای فعالیت بیشتر و بهتر و رسیدن به پیشرفت‌ها از آن استفاده می‌کنیم و اگر نه، ضرر خواهیم کرد.

او در پایان تاکید کرد: از وزارت بهداشت هم تشکر می‌کنم برای ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه تله‌مدیسن یا همان دوراپزشکی که در دو سه استان به صورت نمونه انجام می‌شود و بعد به همه کشور ان شاءالله گسترش می‌یابد. این گام بزرگی است که مردم در این شرایط شیوع کرونا بتوانند از طریق فضای مجازی مشورت پزشکی دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدایا ، از اول مهرماه بیشتر به دادمون برس. معلوم نیست باز چه بلایی قراره سرمون بیاره...
Iran (Islamic Republic of)
ایلام پناه
۲۲:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خود گویی و خود خندی
........ولله که هنرمندی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مهم نیست تحریم لغو بشه یا نشه ۴۰ ساله یه قرون تو جیب ما نرفته شبانه روزم کار کردیم پولمون رو درست حسابی ندادید اگه از وضعیت شغلیم و حقوقم بگم شاخ که هیچ دم هم درمیارید چون در حقم خیلی ظلم کردین و میشه من خوشحالمممممم.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۶:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نمیدونم کلیدارو چکارش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حسن آقا جون مادرت ول کن فقط اکسیرن یه ذره رایگانه برو بسلامت .....در ضمن تحریمی که بوی تسهیلات میده اخرش معلومه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آقای رییس جمهور
میشه نظر ندی
خسته ایم
کرونا
مدرسه عزیزانمون
اقتصاد
قیمت خودرو
اجاره مسکن
قیمت ارز
قیمت مایحتاج زندگی
وهزار ویک چیز دیگر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مگه کلیه تحریمهای بانکی ، مالی ، تسلیحاتی و... در روز اجرای برجام لغو نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
الهي و ربي من لي غيروك. خدايا بفريادمان برس.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۷:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خداوکیلی میگم
در تمام عمرم ندیده و نشنیده بودم که فردی باشه که هر چیزی میگه ۱۰۰درصد برعکسش انجام میشه
از کلید در ابتدای کار بگو تا گشایش اقتصادی و رونق بورس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
میشه نزارید این حرف بزنه هر وقت حرف زد یه جای گند زد به کشور
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر منافق
۲۳:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این یعنی اوایل مهر وارد فاز جدیدی از تحریم های تسلیحاتی میشیم!!!!


دقیقا مثل گشااااااااااایش اقتصادی....

علی بررررررررررکت الله
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
میخواهید اسلحه بخرید یا مایحتاج مردم رو ؟ کدوم مهمتره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
همه خالی لیوان را نبین، اون ته هنوز خیس لیوان را ببین! نمی‌خواهند که سلاح بخرند، می‌خواهند بفروشند پولش را بزنند به زخم ملت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اقا نه دبسنانی نه دبیرستانی نه دانسگاهی نمیرن مجازی مجازی با جان بچه های ما بازی نکنین کرونا داذه هر روز جان عزیزان مارو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
کدوم حمایت از کشاورزی من به شخصه ۵هکتار زمین سال ۹۵ خریده ام برای اشتغال در کار کشاورزی تا هنوز اداره اب سهم اب چاه که ۳دونگ بوده به من واگذار نکرده اقایان امور اب شیراز ۳سال قبل پرونده فرستاده ام متا سفانه بد این همه وقت گذرانی بی جهت جواب منفی داده اند.. کدوم کشاورزی فقط بهانه تراشی وشعار های تو خالی می دهند به بهانه مدیرت اب کشاورزی نابود تجربها وعلاقها را نابود اثرات این رفتارها یکی دو سال دیگر اشکار میشه ..کجای دنیا با کشاورز که مولد و تامین کننده غذای مردم جامعه هست این رفتارها میکنند کشاورز باید در مزرع باشد یا در ادارات و دنبال پرونده و دادگاه و دیگر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
کسی فرزندش را به مدرسه نمی فرستد مدارس به قتلگاه دانش آموزان تبدیل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم گیرم تحریم تسلیحاتی ایران لغو شد از کجا میخوای پول بیاری سلاح بخری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
یه درصد من فکر نمیکنم این تحریمها تمدید نشه ۹۹ درصد تمدید میشه هیچ کشوری با آمریکای جنایتکار نمیتونه در بیفته
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
کسی جرات میکنه ار ترس کرونا بره بیرون؟
از واکسن خبری نشده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بشرطی رایگان باشد که اینترنت بقیه رو ضعیف نکنین پولم از بقیه بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
جناب رییس یه فرقی باید باشه بین غنی و فقیر من یه پراید شکسته دارم ایا حق با حقوق ثابت بگیر کم برم بنزین ۳ هزار تومانی بزنم با اون فرد ماهیانه بیست میلیون حقوق میگیره یکی باشیم یه کارت سوخت ماهیانه ۳۰ لیتر گذاشتید اونم ثبت نام میکنی یا میگه یکماه دیگه بیاین یا سه ماه دیگه صادر میشه تا کی بنزین ازاد بزنم رسیدگی به امورات تسهیل در امورات مردم واجبه حمایت از طبقه ضعیف بیکاران کارگران ازاد شرکتی و ساختمانی مغازه های با در امد کمتر همش بفکره فرهنگیان و بازنشسته ها نباشید جوونا محتاج ترن این مملکت نفت و گاز داره به قیمت ارزانتر بدیدودست مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من خدا شکر می کنم که هر دوبار به این دولت رای ندام وگر نه عذاب وجدان می گرفتم با این همه گرانیها که به ملت تحمیل شده است حاصل بی تدبیری وندانم کاریهای این دولت بوده مرحله اول به آقای جلیلی ومرحله دوم به سید بزرگوار جناب آقای رئیسی رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اقای روحانی یادتان باشد که الان در این تاریخ خودتون گفتید شاد باید رایگان باشد بعدا اگر رایگان نشد و مردم گلایه کردند نگید من نگفتم باید رایگن باشد!!
یادتان هست گفتید
تحریمها بالمره برداشته خواهد شد
صد روزه مشکلات رو حل می کنید
....
-
عباس گودرزی
۱۹:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام آیا دانش آموزان غیر انتفاعی نیز جزء فرزندان این مملکت هستند واز اینترنت رایگان بهره مند می شوند یا خارجی محسوب می شوند؟ خبرنگاران جوان و متدین لطفا پیگیر باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام خواهش می کنم پیگیری کنید برنامه شاد تحت ویندوز
هم کار کند و نصب شود تهیه موبایل شده معضل اکتراً یه سیستم معمولی یا دارند یا میتونند تهیه کنند
Germany
آرمیتا جوکار
۱۷:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ما به مدرسه حضوری احتیاج داریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
منم قبول دارم نه معلم بی جنبه بلده با این شبکه کار کنه نه بچه میتونه یاد بگیره طبعی هست ما هم تو سن این ها بودیم فقط به فکر بازی بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
جالبه کسی بهش کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به داد فرهنگیان به پناه برسید نه حقوق کافی دارند نه کارانه نه مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ینی چی شاد باید رایگان باشه؟! چرا نمیگی شاد رو رایگان میکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هفت ساله دارند برای هر موضوعی میگن باید ...باید .. برای شما تازه گی داره که گفتند باید....؟
اگر رایگان شد و تا آخر سال تحصیلی هم رایگان ماند تعجب کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام آقای رییس جمهور همواره طوری صحبت میکنند که ا نسان فکر میکند روی سخنش با یک دولت دیگر است. مگر شما رییس قوئ مجریه نیستید؟ یا شاید یک دولت در سایه هم وجود دارد که شما بهش خطاب میکنید. البته گاهی هم التماس میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مسیر اقتصادی ایران ترکیده . بورسم ترکیده . انقدر رونق اقتصادی ایجاد کردی که همه ---- کز خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
جان مادرت تز نده هر وقت یک چیزی گفتی برعکس شده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله نيازمند
۲۱:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
انتقادت درسته ولى ميتونستى اينو مودبانه بنويسى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
پس چرا همه چیز روز به روز گرونتر می شه
آخرین اخبار