معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

با بروز علایم سرماخوردگی اصول خودمراقبتی و قرنطینگی را رعایت کنید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در فصل تابستان سرماخوردگی کمتر است گفت: با بروز علایم سرماخوردگی اصول خودمراقبتی و قرنطینگی را رعایت کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل تابستان سرماخوردگی کمتر است افراد با بروز علایم سرماخوردگی احتمال ابتلا به کرونا را بدهند و ضمن رعایت خودمراقبتی، استراحت، اصول قرنطینگی را رعایت کنید.

او افزود: نسبت به شش ماه گذشته استان در بدترین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته و همچنان نگرانی از بدتر شدن وضعیت طی هفته‌های آینده وجود دارد.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: با توجه به برگزاری مجالس عروسی در تعطیلات پیش از آغاز ماه محرم، با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مواجه هستیم و این درحالی است، که اکثر مبتلایان بستری، مسن سالانی هستند که از منزل خارج نشده و توسط ناقلین بدون علامت یا بدون علامت گرفتار بیماری کرونا شده اند.

او ادامه داد: ناقلین بدون علامت یا با علایم خفیف و خطر جدی انتقال ویروس از طریق این افراد به مسن سالان و افراد داری بیماری زمینه‌ای در خانواده‌ها بر لزوم خودداری جوان‌تر‌ها از خیابان گردی، برگزاری محافل دوستانه و حضور در رستوران‌ها بدون توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌افزاید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار