توافق دوستی ابوظبی و تل‌آویو در کاخ سفید امضا می‌شود

بنا به اعلام منابع آگاه، توافق‌نامه رسمی عادی‌سازی روابط میان امارات و صهیونیست‌ها در مقر ریاست‌جمهوری آمریکا به امضا طرفین خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه از احتمال امضای توافق نامه عادی سازی کامل روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید خبر می‌دهند.

نشریه آکسیوس گزارش داد یک توافق سه جانبه میان آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی ممکن است به زودی و با حضور مقامات سه طرف در واشنگتن به امضا برسد. بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، توافق سه جانبه مذکور عمدتا بر روی موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای متمرکز خواهد بود، با این حال دامنه همکاری‌ها دیگر موضوعات را نیز در بر خواهد گرفت.

در راستای این توافق ننگین نخستین پرواز رسمی مستقیم از تل‌آویو به امارات، روز دوشنبه پس از عبور از آسمان عربستان، در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست. این هواپیما، حامل هیئت‌هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به امارات سفر کرده اند.

بر اساس توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی که دونالد ترامپ نقش کلیدی در ایجاد آن داشته، احداث سفارت‌خانه و گسترش روابط اقتصادی و امنیتی در دستور کار طرفین قرار خواهد گرفت. گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید کرده‌اند که اقدام امارات در عادی‌سازی روابط همچون خنجری زهرآگین بود که به پیکر مقاومت فرو رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این دو سالهای سال با هم رابطه داشتند. حالا فقط رونمایی شده. از لحاظ بنیادی شباهت های زیادی بین این دو وجود دارد. هر دو بیابانگردان و آوارگانی بودند، که چند دهه قبل، توسط کشورهای استعماری، برای نفاق و برهم زدن آرامش منطقه، ایجاد شدند. به خاطر ندارید، همین امارتی ها، هرازگاهی، تا فرصت پیدا می کنند، ادعاهای مرزی علیه ما مطرح میکنند؟ سالهاست دوستان ما به خاطر موضع گیری، رفتار و عملکرد این طایفه در جنوب ناراحتند. اشتباه می کنید، ناراحتی ندارد، شما اینها را با خودتان مقایسه نکنید. آخر شما ملت و تمدنی که از نشانه ها و سمبلهایش جام مارلیک و تخت جمشید چند هزار ساله است. از امروز تا یک ماه آینده، اگر کسی نام یک دانشمند اماراتی را برای من بفرستد، من جایزه ای حلال از جیب مبارک تقدیم می کنم. از قدیم گفتند:
کبوتر با کبوتر باز با باز، کند هم جنس با هم جنس پرواز .(البته ضمن عذرخواهی از کبوتر محترم)
آخرین اخبار