معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

حدود ۵۳ هزار ملک فاقد سند در آموزش و پرورش وجود دارد

احمدی لاشکی گفت: از ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک موجود در آموزش و پرورش، ۵۲ هزار ۹۰۶ ملک فاقد سند است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سالانه آموزش و پرورش با اشاره به درخواست‌ها و سوالات نمایندگان از آموزش و پرورش اظهار کرد: از جمله مهمترین سوالاتی که نمایندگان از آموزش و پرورش داشتند، استخدام نیرو‌های حق التدریس و مهندسی نیروی انسانی بود؛ پس از آن ۱۳ مورد از سامانه شاد سوال کردند و اگر این سوالات و مطالبه‌گری وجود نداشت شاد ۲ را نداشتیم. همچنین ۴ مورد در مورد عزل و نصب مدیران مطالبه‌گری شده بود که نباید به دلیل این عدد کم، اصل کار نمایندگان زیر سوال برود.

او ادامه داد: بهارستانی‌ها همچنین پاسخ دو سوال در مورد سند ۲۰۳۰، ۲ مورد سند تحول و۳ مورد پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش را از مسئولان این وزارتخانه جویا شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره مستند سازی املاک آموزش و پرورش افزود: از ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک، ۵۲ هزار و ۹۰۶ ملک ما فاقد سند است و همانطور که بازماندن از تحصیل دانش آموزان را مورد توجه قرار می‌دهیم باید مستند سازی املاک هم در دستور کار باشد؛ گاهی مشاهده می‌کنیم در حساب مدیر مدرسه‌ای چند صد میلیارد تومان پول است، اما ۵ میلیون برای ثبت املاک و مستغلات هزینه نمی‌کند.

۸۰ درصد املاک استان مرکزی دارای سند است

احمدی لاشکی بیان کرد: امسال همه ادارات کل موظفند آمار جدی به ما بدهند که چه تعداد ملک بدون سند دارند و سه نفر اول تشویق خواهند شد؛ در شرایط فعلی هم طبق آمار‌های دریافت شده استان مرکزی شرایط مناسبی دارد و حدود ۸۰ درصد املاک آن دارای سند است در مقابل سیستان و بلوچستان با ۱۴.۱۹ درصد وضعیت مناسبی ندارد.

او گفت: نامه‌ای را به آقای وزیر می‌دهیم که در این مورد، به همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه، وزارت راه و کشور نیاز داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در ۹۰ هزار پرونده قضایی و شبه قضایی، ۳۵ درصد محکوم شدیم و املاک را از ما گرفتند چرا که دادگاه براساس ادله تعیین تکلیف می‌کند.

احمدی لاشکی با اشاره به موضوع بکارگیری خرید خدمات آموزشی افزود: سالانه ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار معلم از این طریق برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شوند که قانون متقنی برای آن‌ها وجود نداشت و این موضوع را مورد توجه جدی قرار دادیم.

او اظهار کرد: ۴۹۰۰ پرونده اداری داشتیم که حدود ۰/۳۵ درصد آن‌ها تخلف بود و بیش از ۹۵ درصد آن به تخلفات انضباطی و غیبت غیرموجه مربوط می‌شد.


بیشتر بخوانید

تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا آخر شهریور

ارائه طرح ۲ فوریتی در مجلس برای حذف سهمیه ایثارگران در کنکور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار