مصطفی الکاظمی: حاکمیت عراق خط قرمز ماست

نخست وزیر عراق پس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد حاکمیت کشورش خط قرمز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی گفت: حاکمیت عراق خط قرمز ماست و ما تلاش داریم تا مفهوم حاکمیت را ایجاد کنیم.

نخست وزیر همچنین گفت: ما برای توسعه روابط میان خود در زمینه امنیتی و نظامی فعالیت می‌کنیم.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنانی گفت: می‌خواهیم کمک‌های مالی نظم دهیم و با پروژه‌هایی از جمله پروژه متروی بغداد همراهی کنیم.

الکاظمی گفت: فرانسه شریک مهمی برای عراق است و پاریس خواهان گسترش این شرکت بین دو کشور است.

وی تصریح کرد: عراق در راستای فعال سازی سند همکاری راهبردی بین دو کشور تلاش می‌کند و عراقی‌ها نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم را ارج می نهند.

گفتنی است پیشتر نیز مکرون در دیدار با رئیس جمهور عراق گفته بود: عراق در حال عبور از مرحله چالش‌هایی است که به سبب جنگ و تروریسم ایجاد شده است.

رئیس جمهور فرانسه خطاب به عراقی‌ها گفته بود: شما اکنون در مرحله حساس تاریخی قرار دارید؛ چرا که جنگ با داعش به پایان نرسیده و عناصر مسلح داعش همچنان در کشور به سر می‌برند.

او در ادامه خطاب خود به عراقی‌ها گفت: مداخلات خارجی فراوانی که از سال‌ها پیش آغاز شده و یا به تازگی در امور شما رخ داده، می‌تواند دولتتان را تضعیف کند. شما نیرویی برای ثبات هستید و کشور شما، نقش و جایگاهی ویژه در جغرافیا و تاریخ منطقه دارد. شما باید این مرحله انتقالی را رهبری کنید و این پروژه‌ای مهم برای کشور (شما) و منطقه به شمار می‌رود.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه تصریح کرد: چالش‌هایی وجود دارد و عراق اراده اصلاح گرایانه مشخصی دارد و فرانسه از عراق پشتیبانی می‌کند. به نفع جامعه جهانی است که از عراق حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار