برگزاری انتخابات الکترونیک انجمن اولیا و مربیان در کشور/ آمار مدیران خانم در آموزش و پرورش

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا در ۱۰۰ درصد مناطق قرمز و ۸۰ درصد مناطق زرد، انتخابات انجمن اولیا مربیان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نورعلی عباس پور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های والدین هم مورد نظارت قرار بگیرد گفت: خانوده ها بازوی ما در فعالیت‌های تعلیم و تربیت هستند، همچنین باید آنها در جلسات تصمیم گیری حضور پیدا کنند تا بیشتر و بهتر در جریان فعالیت‌های مدارس  قرار گیرند.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع انتخابات انجمن اولیا و مربیان از جمله مسائل مهمی است که بخشنامه آن هفته آینده به تمام مدارس ارسال خواهد شد و با توجه به شرایط در وضعیت قرمز ۱۰۰ درصد انتخابات و در مناطق زرد ۸۰ درصد این فرآیند به طور الکترونیکی خواهد بود.


بیشتر بخوانید

دانش آموزان برای حضور در مدارس در صورت لزوم گروه‌بندی می‌شوند

تعیین تکلیف سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده

وضعیت مدارس و دانش آموزان در اولین سال تحصیلی کرونایی


او به موضوع اجرای زیرنظام سند تحول بنیادین هم اشاره و اظهار کرد: بسته تحولی در حوزه انجمن اولیا مصوب شده است که به موجب آن مدرسه کانون تربیتی و یکی از مهم‌ترین بسته‌های تحولی بنیادین محسوب  می شود که زندگی اجتماعی را با مدرسه تلفیق می‌کند، البته این موضوع در ۱۰ درصد مدارس کشور و در هر استان پوشش خواهد یافت و هدف اصلی این خواهد بود که مدرسه کانون تحول باشد.

عباس پور به موضوع حمل و نقل دانش آموزان هم اشاره و اظهار کرد: جایگاه اصلی تصمیم گیری در این مورد به کارگروه ماده ۱۸ در هر استان وابسته است، در سال جاری میزان استفاده از سرویس مدارس زیاد نیست، اما باز هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش به موضوع آموزش خانواده هم اشاره کرد و گفت: کانالی در شبکه شاد به این موضوع اختصاص پیدا کرده است و هر هفته هم مطالب دوره آموزشی در این کانال بارگذاری می‌شود و علاوه بر آن ترتیبی دادیم تا در هر مدرسه مدیر گروه والدین تشکیل داده شود و سامانه ای آموزشی برای مدرسه و خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

او از مراکز محلی آموزش خانواده ویژه‌ که فرزندان برای ورود به مدرسه دارند خبر داد و گفت: دوره‌های ویژه‌ای برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

آمار مدیران خانم در آموزش و پرورش

در ادامه فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر زنان و خانواده با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آموزش و پرورش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند گفت: با توجه به اهمیت زنان و خانواده دو دفتر جداگانه برای هر کدام در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده با بیان اینکه آموزش‌هایی ویژه دختران در نظر گرفته شده است، گفت: این گروه نیمی از جمعیت جامعه را شامل می‌شوند که آموزش به آن‌ها موجب می‌شود تا در آینده نیم دیگر جامعه هم موفق باشند.

او یکی از طرح‌های دیگر دفتر امور زنان را آموزش بهتر زیستن و انتخاب همسر آینده اعلام کرد و گفت: علاوه بر طرح آموزش بهتر زیستن و انتخاب همسر آینده ، آموزش حقوق شهروندی به معلمان و دانش آموزان دختر را مد نظر داریم و در  خصوص این موضوع نیز قوه قضاییه و وزارت دادگستری هم اعلام همکاری‌های کرده اند.

مینایی پور با اشاره به پوشش تحصیلی دختران در مقاطع تحصیلی مختلف اظهار کرد: در مقطع ابتدایی پوشش تحصیلی ۹۸ درصد و در متوسطه اول ۹۴ درصد است، که سعی داریم در مقطع متوسطه دوم چنین ارقامی از پوشش تحصیلی را محقق کنیم.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده به بیان آماری از مدیریت خانم‌ها در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: از ۳۲ مدیر کل استانی ۲ مدیر کل، از ۲۲۰ معاون مدیر کل استانی ۲۳ معاون و از ۷۵۰ رئیس منطقه ۲۴ رئیس را خانم‌ها تشکیل می دهند، این در حالی است که ۵۰۰ هزار فرهنگی و معلم خانم در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند، همچنین طبق بخشنامه‌ای در دولت قرار بر این است که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به خانم‌ها اختصاص داده شود، اما ارقام موجود با اهداف در نظر گرفته شده تفاوت فاحشی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار