حاشیه های برگزاری سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را روشنی‌بخش افق‌های ترسیم شده دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

حاشیه های برگزاری سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حاشیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، گفت : در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تاکید بر اجرایی نمودن سند تحول بنیادین و توجه به اصل تربیت اسلامی بر خلاف تربیت جوامع غربی استنباط می‌شود و همکاران و مدیران آموزش و پرورش باید این فرمایشات ارزشمند را نصب‌العین قرار دهند، چراکه روشنی بخش‌افق‌های ترسیم شده دستگاه تعلیم و تربیت است.

او گفت : شرایط امروز جامعه ما مانند روز‌های عادی نیست و برای نیل به اهداف و نیز استمرار امر مقدس تعلیم و تربیت نیازمند تلاش شبانه روزی هستیم که در فرمایشات معظم له به این مهم اشاره شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به کسب موفقیت‌های گوناگون در آموزش و پرورش استان افزود: اگر خرد جمعی و تلاش شبانه‌روزی همکاران عزیزمان نبود، این توفیقات حاصل نمی‌شد و این‌که در جشنواره استانی شهید رجایی دستگاه تعلیم و تربیت استان برای دومین سال پیاپی به‌عنوان دستگاه برتر اجرایی شناخته می‌شود نمونه‌ای از ماحصل تلاش‌های همکاران ساعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: عملکرد سیستمی توام با برنامه‌ریزی مدون، شاخصه اصلی وزارت آموزش و پرورش در زمان حال است و در استان نیز مبنا بر همین اساس شکل گرفته است و استمرار می‌یابد که نتیجه آن در جامعه مشهود است.

بالاترین مقام مسئول در آموزش و پرورش استان ادامه داد: تمامی دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بنابر سیاست سازمان به طور ویژه پیگیری می‌شود و امید است با تکیه بر روحیه جهادی بتوانیم در جهت اعتلای ایران اسلامی گام برداریم.

تایید سیاست های آموزش و پرورش توسط رهبر معظم انقلاب

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شهر کرمانشاه گفت: تایید سیاست های آموزش و پرورش توسط رهبر معظم انقلاب رسالت و مسئولیت جامعه فرهنگیان را بیشتر میکند.

علیرضا فرهنگیان گفت: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرای دقیق سند تحول بنیادین باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد و این مهم که مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است به عنوان اساسی در این وادی جلوه نمایی کند.

او افزود: با توجه به قرار گرفتن در زیست بوم جدید نهایت بهره برداری را در راستای تقویت جایگاه مدارس (مدرسه محوری) و نیز احیای جایگاه و نقش موثر اولیا به عنوان همراهان همیشگی تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه باشد.

فرهنگیان ادامه داد: به خانواده‌های گرامی این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تمامی تمهیدات لازم جهت بازگشایی مطلوب مدارس و نیز آغاز سال تحصیلی جدید اندیشده شده است و خدمتگزاران آن‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی برای آرامش و پیشرفت فرزندانشان فرو گذار نخواهند کرد.

پیگیری منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه تعلیم و تربیت

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمانشاه گفت: منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه تعلیم و تربیت به صورت ویژه پیگیری و رصد می‌شود.

علی امرایی گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توجه به اصل تربیت اسلامی و اجرایی نمودن با دقت سند تحول بنیادین نصب العین همگی ما خواهد بود و در راستای تحقق این مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مجموعه بزرگ آموزش و پرورش باید با هدف انسان سازی تمام فعالیت‌های خودش را برنامه ریزی کند و این وظیفه بر عهده معلمان و فرهنگیان که همان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند گمارده شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه این نکته را هم یادآور شد که آفات و زیان های مورد نظر رهبر معظم انقلاب که در باب آموزش مجازی مطرح گردید را به دقت رصد کرده و تلاش می‌کنیم تا این آسیب‌ها را در استفاده از شبکه شاد و فضای اینترنت به حداقل ممکن برسانیم.

او ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای مردم شریف کرمانشاه، به تشریح اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش ناحیه یک پرداخت و ادامه داد: برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است و این نوید را به خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌دهیم که بدون هیچ نگرانی، سال تحصیلی جدید از روز شنبه پانزدهم شهریور ماه در کمال ایمنی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توام با ضدعفونی مدارس آغاز خواهد شد.

امرایی افزود: در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، بسته‌های آموزشی شامل محتوای الکترونیکی تولید شده در ناحیه یک و پیک‌های ویژه علمی - فرهنگی تدارک دیده شده است تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند و فرآیند تعلیم و تربیت در مسیر اصلی خود حرکت کند.

امرایی افزود: در سال جاری با یاری خداوند، کمک خیرین و تلاش همکاران توانستیم دو باب دبیرستان نمونه دولتی در مقطع متوسطه دوم به آموزش و پرورش ناحیه یک با ظرفیت 240 دانش آموز دختر و پسر اضافه کنیم که در بیست سال اخیر بی سابقه بود. راه اندازی استودیوی تولید محتوای آموزشی و طراحی و تولید دستگاه ضدعفونی اوراق امتحانی در دبیرستان هوشمند از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه در ایام مقابله با کرونا می باشد که در راستای تبیین عدالت آموزشی صورت گرفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه با اشاره به طرح بوم ( برنامه ویژه مدارس) و ماهیت آن افزود: بوم به معنای واقعی یعنی تمرکز زدایی را بکاهیم و با تفویض اختیار به مدارس، این امکان را به مدیران بدهیم تا با توجه به اقتضائات و شرایط و امکانات به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند بیشترین بازدهی را داشته باشند.

برطرف نمودن دغدغه مشترک خانواده‌ها و آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ماهیدشت گفت: تمامی تمهیدات لازم برطرف نمودن دغدغه مشترک خانواده‌ها و آموزش و پرورش در خصوص حفظ سلامت دانش آموزان و تداوم فرایند آموزش در سال تحصیلی پیش‌رو اندیشیده شده است.

علی اشرف بگلری گفت: حسب منویات مقام معظم رهبری جهت اجرایی نمودن سند تحول بنیادین باید کاری کنیم که مدارس دولتی و عادی و دور افتاده روستایی انگیزه و توان رقابت با مدارس برخوردار داشته باشند.

او افزود: این منطقه افتخار دارد که حدود 80 درصد از دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی نمونه دولتی متوسطه دوم پذیرفته شده‌اند که این مهم نشان از تعامل دوطرفه خانه و مدرسه می‌باشد که در تدوین و اجرای سند تحول بنیادین به ارتباط بهتر انجمن اولیاء و مدرسه تائید گردیده است.

بگلری ادامه داد: تمامی تمهیدات لازم جهت بازگشایی مطلوب مدارس در 15 شهریور اندیشیده شده است و به خانواده‌ها این اطمینان خاطر را می‌دهیم که وضعیت بهداشتی مدارس به طور مستمر پایش می‌شود و ضدعفونی و گند‌زدایی نیز همزمان صورت خواهد پذیرفت و خطری سلامت دانش‌آموزان را در محیط ‌آموزشی تهدید نمی‌کند.

برگزاری اجلاس گامی مفید در راستای آسیب شناسی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب گفت : برگزاری اجلاس گامی مفید در راستای آسیب شناسی حوزه تعلیم و تربیت است.

عطا پرویز گفت : با توجه به گستردگی حوزه تعلیم و تربیت و نیز تعامل مستقیم آن با جامعه، بدون شک برگزاری چنین گردهمایی های تخصصی در امر آسیب شناسی و نیز بهبود عملکرد نقش بسزایی ایفا می نماید.

او افزود : در جهان امروز تبادل آراء در پیشبرد اهداف بسیار موثر واقع می شود و ما امروز دور هم گرد آمده ایم تا با پایش وضعیت و نیز ایجاد راهبردهای جدید برای استمرار امر مقدس تعلیم و تربیت چاره اندیشی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اجرایی نمودن مفاد سند تحول بنیادین افزود : سیاست اصلی ما به عنوان متولیان امر آموزش، اجرایی نمودن این سند مهم به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش است.

تحقق اهداف و اجرای سند تحول بنیادین

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان گفت: تحقق اهداف و اجرای سند تحول بنیادین از مسائل راهبردی مطرح شده در اجلاس بود.

 امیر ظاهری گفت: این نشست کشوری ضمن مروری جامع و کامل بر فعالیت ها و اقدامات پیشرو در دوران کرونا، مسائل بسیار راهبردی در حوزه های مختلف آموزش و پرورش مطرح شد که اجرای در مناطق می تواند برنامه قوی و نظام مند در راستای تحقق اهداف و اجرای سند تحول بنیادین مورد تاکید مقام معظم رهبری باشد.

او افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی همکاران و نیز هماهنگی های صورت گرفته برای آغاز سال تحصیلی جدید در منطقه باینگان آمادگی کامل داریم.

بیانات مقام معظم رهبری برای جامعه فرهنگیان امید بخش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دالاهو گفت: بیانات مقام معظم رهبری برای جامعه فرهنگیان امید بخش و مایه دل‌گرمی بود.

محمد بیگی با ارائه گزارش جامع مقام عالی وزارت به مقام معظم رهبری و سپس ارائه نکته نظرات کارشناسانه و امید بخش معظم له به کلیه حاضران در جلسه، عملکردهای گذشته دستگاه عظیم تعلیم و تربیت بررسی و چشم اندازها و برنامه های آینده نیز مورد بحث قرار گرفته و انتظار است جناب وزیر و دیگر مسئولین تصمیم گیر در آموزش و پرورش در جلسه ای به گستره ایران اسلامی مطرح و به اشتراک گذاشته شد.

برنامه ها و چشم اندازهای مبتنی بر سند تحول بنیادین مخصوصاً در سال تحصیلی 400-99 برگرفته از سناریوهای مختلف عملکرد مرتبط با شیوع ویروس کرونا و آمادگی نظام تعلیم و تربیت با رعایت تمام ضوابط بهداشتی و امنیت خانواده ها و آحاد دلسوزان جامعه مورد توجه و اهتمام جدی مجموعه حاضرین در جلسه قرار گرفت.

تبدیل تهدیدها به فرصت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین از تبدیل تهدیدها به فرصت با بهره‌مندی از ایده‌های خلاق خبر داد.

کامران آبی با اشاره به اینکه اجلاس در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد، گفت: با خلاقیت و ابتکار می‌توان از تهدیدها فرصت‌های جدیدی ساخت و تجربه‌های ارزنده‌ای را در راه پر پیچ و خم آموزش کسب کرد.

او افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در آغاز اجلاس نظام آموزش و پرورش قوام و قوت بخشید و برای عبور از بحران کرونا و نیز استمرار امر مقدس تعلیم و تربیت در این شرایط سخت، بسیار روحیه بخش بود.

آبی بر نقش موثر و مفید اجلاس تاکید کرد و گفت: این اجلاس یک دوره‌ی آموزشی تخصصی در جهت آگاهی‌بخشی بود که نتایج مفید آن در آینده‌ای نزدیک مشهود می‌شود.

سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بهترین مدال افتخار برای جامعه فرهنگیان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و تعبیر زیبای افسران سپاه تعلیم و تربیت بهترین مدال افتخار برای جامعه فرهنگیان است.

کامران حسین‌زاده گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم انقلاب مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین، پوشش و رفع ضعف‌های حوزه پرورشی، توجه ویژه به مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی، و آسیب‌شناسی فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی خط مشی نظام تعلیم و تربیت کشور بیش از پیش نمایان شد که مایه مباهات مقام عالی وزرات و جامعه فرهنگیان گردید.

او افزود: در شهرستان روانسر براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش مانند سایر نقاط کشور آماده آغاز سال تحصیلی هستیم و در خصوص وضعیت بهداشتی مدارس جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

حسین‌زاده با اشاره به اهمیت شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) افزود: هرچند هیچ چیزی جایگزین مدرسه و تدریس حضوری نمی‌شود اما با توجه به وضعیت کنونی شبکه شاد یکی از بهترین شیوه‌های تدریس غیر‌حضوری است و باید در جهت کیفیت‌بخشی به آن و نیز تولید محتوای متناسب با نیاز دانش‌آموزان گام برداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار