رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: هم اکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری حضرت زهرا (س) در حوزه علمیه خواهران شهرکرد با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در سطح کشور به عنوان مراکز امدادرسانی اظهار داشت: خدمات دهی به ۳۰ درصد جمعیت زیرپوشش این نهاد به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

او افزود: هم اکنون چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به هشت هزار مرکز افزایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


بختیاری اضافه کرد: هم اکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

او با تأکید بر اینکه این مراکز در راستای مردمی کردن امدادرسانی به جامعه هدف و با محوریت مساجد در محلات فعال می‌شود اضافه کرد: در این مراکز کمک‌های مردمی و همچنین صدقات محلات با کمک هیات امناء مساجد جمع آوری و بین نیازمندان و آسیب دیدگان محله و افراد زیرپوشش نهاد‌های حمایتی قرار می‌گیرد.

بختیاری به راه اندازی مرکز نیکوکاری در حوزه علمیه استان به عنوان یک کار ابتکاری در کشور اشاره کرد و گفت: در این مرکز خدمات مددکاری اسلامی و مشاوره اسلامی به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد و ارائه مسایل تربیتی و فرهنگی از سوی طلبه‌ها و مشاوران حوزه علمیه به جامعه هدف ارائه می‌شود.

او افزود: مراکز نیکوکاری در حوزه علمیه خوهران برای توانمندسازی مددجویان مؤثر است و طلبه‌های خواهر در این مرکز به صورت افتخاری مددکاری را برای جامعه هدف ارائه می‌دهند.

بختیاری به مددکاری اسلامی بانوان در این نهاد به عنوان یک تحول بنیادی اشاره و اضافه کرد: ۶۵ درصد جامعه هدف زیرپوشش کیمته امداد زنان هستند که فعال ساختن مشاوران و مددکاران زن در کشوریک ضرورت است.

علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۸۷ مرکز نیکوکاری در استان فعال شده که بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال امسال در این مراکز جمع‌آوری و در اختیار آسیب‌دیدگان، نیازمندان و جامعه هدف این نهاد قرار گرفته است.

او افزود: در استان ۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

ملک پور با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردم و توزیع کمک‌ها به صورت محله انجام می‌شود اضافه کرد: راه اندازی این مراکز یک گام برای کمک رسانی سریع‌تر به جامعه هدف است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار