دستور ترامپ برای قطع بودجه شهرهای ناآرام آمریکا

دونالد ترامپ دستور داد تا بودجه شهرهای ناآرام از جمله نیویورک قطع شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیویورک پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی دستور داد تا روند قطع بودجه شهر نیویورک و سه شهر دیگر که ادعا شده مقامات این شهرها به معترضان اجازه اقدامات خلاف قانون را به معترضان داده اند، قطع و بودجه پلیس در این شهرها کاهش یابد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه با امضای فرمانی ۵ صفحه‌ای دستور داد تا تمامی سازمان‌های دولت فدرال آمریکا موظف باشند تا گزارش‌هایی را به کاخ سفید در زمینه مدیریت و جزئیات بودجه‌ای که می‌توان مورد بازبینی قرار داد، ارسال کنند.

بر اساس گزارش اختصاصی نیویورک پست، شهرهای نیویورک، پورتلند و حتی واشنگتن در میان اهداف اولیه این فرمان ترامپ قرار دارند.

دستور ترامپ برای قطع بودجه شهرهای ناآرام آمریکا

طبق این گزارش، ترامپ در این فرمان که دو بار در آن نیز به نام «بیل دی بلازیو» شهردار نیویورک اشاره شده ، گفته است: دولت من اجازه نخواهد داد تا دلارهای مالیاتی فدرال صرف شهرهایی شود که به خود اجازه می دهند به مناطق بی قانون بدل شوند.

در ادامه این فرمان آمده است: به منظور تضمین این مسأله که اموال فدرال بی جهت هدر نرود و یا به شیوه ای که تعهد دولت را برای «حمایت از زندگی، آزادی و املاک و دارایی ها» نقض می کند، مصرف نشود، ضروری است دولت فدرال استفاده از دارایی های فدرال را از سوی حوزه های قضایی که اجازه هرج و مرج، خشونت و تخریب در شهرهای آمریکا می دهند، مورد بازبینی قرار دهد.

در فرمان رئیس جمهور آمریکا همچنین آمده است: سازمان‌های دولت فدرال (آمریکا) می‌بایست جزئیات تمامی پول‌هایی را که برای شهر‌های سیاتل، پورتلند، نیویورک و واشنگتن تدارک دیده اند، ارائه دهند. همچنین ظرف ۱۴ روز باید «ویلیام بیل بار» دادستان کل امریکا باید لیستی از «حوزه‌های قضایی (مناطق) هرج و مرج طلب» را که اجازه خشونت و تخریب اموال را داده و از اتخاذ اقدامات معقولانه خودداری کردند، ارائه دهد.

طبق گزارش نیویورک پست، میزان بودجه‌ای که ممکن است با این فرمان ترامپ دستخوش تغییرات شود، بسیار زیاد است؛ بطور مثال شهر نیویور سالانه حدود «۷ میلیارد دلار» کمک از دولت فدرال دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار