در بسته حوادث امروز بخوانید؛

فروش ۱۵ میلیاردی طلاجات مسروقه ازسوی مادر سارقان / کشف ۶۵ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ شهریور ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

فروش ۱۵ میلیاردی طلاجات مسروقه ازسوی مادر سارقان

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات از منازل مردم در منطقه جنوب کلانشهر اصفهان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی و پی جویی دقیق و هوشمندانه به منظور کشف طلا‌های مسروقه سرانجام، دریافتند زن میانسالی اقدام به فروش یک قطعه طلای مسروقه به یکی از طلافروشی‌های سطح شهر کرده است که بلافاصله موضوع را به صورت جدی دنبال کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرزندان این زن دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت منزل هستند گفت: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی وارد منزل این زن شده و ضمن دستگیری وی ۲ فرزند او را به همراه ۲ نفر دیگر از همدستانشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت طلاجات از منازل مردم اعتراف کردند که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش طلاجات به سرقت رفته توسط آنان ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ ترکیان گفت: سارقان با اطلاع از خلوت بودن آپارتمان‌ها و عدم حضور ساکنان منازل، اقدام به تخریب درب آن‌ها کرده و پس از ورود، طلاجات موجود را سرقت و برای فروش، آن‌ها را تحویل مادر خود می‌دادند تا ردی از آن‌ها بجا نماند، اما با هوشمندی بالای ماموران سرانجام در بن بست پلیس گرفتار شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم از نگهداری طلاجات، سکه، وجوه نقد بالا و اسناد با ارزش در منازل خود خودداری کرده و این اموال را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و یا در یک مکان دور از دسترس و یا درگاوصندوق‌های مخفی که درون دیوار منزل تعبیه می‌شوند قرار دهند و با انجام این گونه کار‌ها سارقان را دررسیدن به نقشه خود ناکام بگذارند.
 

کشف ۶۵ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۲۳ شهر"اصفهان" مطلع شدند فردی به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال توسط تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارگاه می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فروش ۱۵ میلیاردی طلاجات مسروقه ازسوی مادر سارقان / کشف ۶۵ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان


او افزود: یک گروه از ماموران پس از هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه ۶۵ دستگاه ماینر که به صورت غیر مجاز با تجهیز کابل‌های شبکه برق شهری در حال استخراج ارز دیجیتال بودند کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌ها توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر وپس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی و کارگاهی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه‌ها می‌کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
 

کشف ۱۲۵ هزار ماسک قاچاق در شهرضا

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیونت فوتون که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۲۵ هزار ماسک خارجی کشف شد که راننده مدارک قانونی و گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

او با اشاره به دستگیری راننده کامیونت در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی، اظهار داشت: ارزش ماسک‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

جانشین انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: هم اکنون که کشور ما درگیر مقابله با بیماری کرونا است و به اقلام بهداشتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقلام نیاز داریم، متاسفانه عده‌ای سودجو به دنبال قاچاق این اقلام و کسب سود هستند و سلامت مردم برای آن‌ها اهمیتی ندارد که پلیس با قاطعیت تمام در این حوزه ورود پیدا کرده و اجازه فعالیت به اینگونه افراد را هرگز نخواهد داد.
 

دستگیری ۱۸ معتاد تابلو وخرده فروش افیونی درتیران وکرون

سرهنگ "یوسف بهرام پور با اعلام این خبر گفت: در راستای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدروپاکسازی نقاط آلوده، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگرماموران انتظامی شهرستان تیران و کرون طرح شناسایی و مقابله با سوداگران مرگ را اجرایی کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: درنتیجه اجرای این طرح ۲۵۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۸ معتاد تابلو و خرده فروش افیونی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون درادامه با تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم با پلیس، در راستای شناسایی سوداگران مرگ، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.