تحویل ۳۸ کانکس خانه بهداشت عشایری در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساخت و تحویل ۳۸ کانکس خانه بهداشت در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره ساخت و تحویل کانکس‌های خانه بهداشت در استان فارس، اظهار کرد: این استان بیش از ۱۴۸ هزار نفر جمعیت عشایر زندگی می‌کنند که به واسطه زندگی کوچ نشینی از دسترسی محدودی به خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار بوده اند.

او افزود: در طرح ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز که برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد، خانه‌های بهداشت عشایری به صورت کانکس طراحی شد تا با استفاده از قابلیت حمل بتوان از آن‌ها در مناطق ییلاقی و قشلاقی استفاده و خدمات بهداشتی را در سطح مورد انتظار به این عزیزان ارائه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: در این واحد‌ها مراقبت‌های بهداشتی اولیه و طرح پزشکی خانواده برای جمعیت عشایری کوچنده اجرا می‌شود و مراکز خدمات جامع سلامت معین این خانه‌های بهداشت نیز برای دریافت مراقبت‌های بیشتر عشایر، مشخص شده اند.

همتی اظهار کرد: ۴۵ خانه بهداشت سیار عشایری برای نقاط پرتراکم عشایری استان مصوب شده که تاکنون ۳۸ کانکس ساخته و برای استقرار بهورزان عشایری و ارائه خدمات به مناطق موردنظر ارسال شده اند.

او افزود: آخرین اقدام معاونت بهداشت دانشگاه، ساخت و تحویل یک دستگاه کانکس سیار خانه بهداشت عشایری و تحویل به دانشکده علوم پزشکی لارستان برای ارائه خدمت به جامعه عشایری آن منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار