شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برقراری عدالت اجتماعی یکی از اهداف جریان اصلاح طلب است

فعال اصلاح طلب گفت: یکی از اهداف جریان اصلاح طلب برقراری عدالت اجتماعی است که در فعالیت‌های جامعه باید بیشتر به آن توجه شود.

/احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییر گفتمان اصلاح طلبی به گفتمان عدالت محور در این جریان گفت: تا کنون درباره تغییر گفتمان اصلاح طلبی بحثی در میان این جریان صورت نگرفته است؛ با این حال گاهی این موضوع مطرح شده که یکی از اهداف جریان اصلاح طلبی موضوع برقراری عدالت اجتماعی است که در فعالیت‌های جامعه باید بیشتر به آن توجه شود.

او ادامه داد: یکی از شعار‌های اصلی اصلاح طلبان بعد از سال ۷۶ موضوع شایسته سالاری بوده که این موضوع هم یکی از مباحث اصلی در بحث عدالت محوری است، به این معنا که هر فرد باید در جایگاه اصلی خودش در جامعه و در سمت‌های اجرایی قرار گیرد؛ بنابراین عدالت محوری از ابتدا یکی از رویکرد‌های اصلاحات بوده و در کنار مفاهیم دیگری، چون توسعه سیاسی و جامعه مدنی دنبال شده است و حالا این عنوان پررنگ‌تر شده است.


بیشتر بخوانید


شریف در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به طور کلی نام جریان اصلاحات تغییر کند؟، گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نیست و حتی موضوع تغییر گفتمان را تا به حال نشنیده‌ام، اما این موضوع در چند جا مطرح شده که باید بیشتر به شعارهای اصلاح طلبی توجه شود؛ چرا که اکنون جامعه تشنه عدالت است؛ کما اینکه افراد و جریانات دیگری هم این شعار‌ها را سر دادند، اما به صورت واقعی به آن عمل نکردند.

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره افرادی که نامشان به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات مطرح است، بیان کرد: تا امروز به صورت مصداقی برای کاندیدای ریاست جمهوری بحثی صورت نگرفته است، زیرا جریان اصلاحات فعلا به دنبال تدوین گفتمان و راهبرد خود در انتخابات هستند، احتمالا تا اواسط پاییز این راهبرد نهایی شود و پس از آنکه راهبرد تدوین شد می‌توان درباره مصداق‌ها صحبت کرد؛ نام‌هایی که اکنون در رسانه‌ها مطرح می‌شود بیشتر حدس و گمان و سنجش افکار عمومی است.

دبیرکل حزب همبستگی درباره راهبرد نهایی اصلاحات بیان کرد: درحال حاضر نمی‌توان درباره راهبرد خاصی صحبت کرد، زیرا باید تمام جوانب امر از منظر افراد و احزاب سنجیده شود و در نهایت، جمع‌بندی نظر غالب را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۴:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مردم بخوبی خادمان را از خائنان تمییز می دهند. این دوره از انتخابات باید به کسی رای داد که مقابل مفسدین اقتصادی و سو استفاده کنندگان از قدرت ایستادگی کند
آخرین اخبار