میت رامنی: اظهارات ترامپ موجب افزایش تنش‌های نژادی در آمریکا می‌شود

سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که اظهارات رئیس جمهور آمریکا موجب وخامت اعتراضات در این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، میت رامنی نماینده جمهوری‌خواه ایالت یوتا در مجلس سنا در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز، از اظهارات نسنجیده ترامپ درباره اعتراضات و ناآرامی‌ها در آمریکا انتقاد کرد.

وی در این مصاحبه تاکید کرد: «نظرات و توئیت‌هایی که ترامپ طی چند روز اخیر منتشر کرده، دقیقا در راستای افزایش تنش‌های نژادی است». رامنی ضمن تعجب‌آور خواندن این اظهارات، بازنشر فیلمی نژادپرستانه به دست ترامپ را نمونه‌ای از اقدامات منفی رئیس جمهور آمریکا خواند. در این فیلم یک سیاهپوست، به زنی سفید پوست در متروی نیویورک اهانت می‌کند، ترامپ مدعی شده که این دست از اقدامات از سوی طرفداران جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» انجام شده است.

همزمان با اوج‌گیری مجدد اعتراضات در آمریکا، دونالد ترامپ با اظهارات خود آتش ناآرامی‌ها را شعله‌ور می‌کند. به عقیده تحلیلگران آمریکایی، به آشوب کشیده شدن وضعیت داخلی در آمریکا و به میدان آمدن طرفداران دونالد ترامپ موضوعی است که خوشایند جمهوری‌خواهان است. چراکه در این صورت ترامپ شاید بتواند بر پیشتازی این روزهای جو بایدن غلبه کند. 

شیوع ویروس کرونا و همچنین تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی نهادینه شده در این کشور، وضعیت جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی را متزلزل کرده است. در این میان، دونالد ترامپ مدعی است که نظرسنجی‌ها در آمریکا جعلی است و اینکه او به نتایج آن‌ها توجهی نمی‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار