دیدار جرد کوشنر و بوریس جانسون در لندن

مشاور ارشد ترامپ و نخست‌وزیر انگلیس در لندن با یکدیگر دیدار و حول موضوع صلح ادعایی در منطقه غرب‌آسیا گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ طی سفر خود به لندن، با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرد. مهمترین محور رایزنی کوشنر و جانسون، روند تحقق صلح ادعایی آمریکا در منطقه غرب‌آسیا بوده است.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس هم در این ملاقات حضور داشته است. همچنین طی این دیدار، در خصوص تهدیدات ادعایی ایران در منطقه غرب‌آسیا بحث و گفت‌وگو شده است.

جرد کوشنر در پایان سفر منطقه‌ای خود در غرب‌آسیا و دیدار از امارات، در راه برگشت از آمریکا در انگلیس توقف داشت تا با مقامات انگلیس دیدار کند. وی به همراه تیم امنیتی و سیاسی آمریکا در اولین پرواز مستقیم بین اسرائیل و امارات حضور پیدا کرد و با سران اماراتی در ابوظبی دیدار کرد. 

جرد کوشنر طراح اصلی برنامه به اصطلاح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن است. براساس توافق امارات و رژیم صهیونیستی، ابوظبی اعلام کرد که تل‌آویو برنامه الحاق کرانه باختری را از دستور کار خارج کرده است. در مقابل، بنیامین نتانیاهو در تغییر موضعی آشکار، اعلام کرد که طرح الحاق کرانه باختری تنها به تعویق افتاده و از دستور کار خارج نشده است. الحاق کرانه باختری یکی از بندهای تجاوزکارانه معامله قرن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار