آثار موسیقی آیینی- مذهبی استان بوشهر تدوین شد

انجمن موسیقی بوشهر مجموعه‌ای از مداحی مداحان پیشکسوت و مجرب استان را تهیه و تنظیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، انجمن موسیقی بوشهر با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجموعه‌ای از مداحی مداحان پیشکسوت و مجرب این استان را تهیه و تنظیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر در حوزه برگزاری مراسم آیینی و مذهبی از استان‌های صاحب سبک است و مردم دیندار این استان در طول تاریخ با برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و مذهبی این مهم را اثبات کردند.

فاطمه کرمپور افزود: استان بوشهر در کنار جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، فرهنگ پر محتوای آیینی و مناسبتی را در خود دارد که این قبیل مراسم‌ آیینی، نشان از علاقه‌مندی بالای مردم این استان به سرور و سالار شهیدان است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: این گونه مراسم‌ خود به تنهایی می‌تواند معرف فرهنگ استان و جذب کننده گردشگر باشد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به حضور استادان برجسته و هنرمندان نوحه سرا از زمان مرحوم ناخدا عباس دریانورد تا کنون موسیقی مذهبی بوشهر بسیار فاخر و درخشان بوده است و می‌توان آن را در تمام کشور به عنوان یکی از برترین‌ها نام برد.

کرمپور با اشاره به تدوین مجموعه‌ای از مداحی مداحان پیشکسوت و مجرب استان، ابراز امیدواری کرد: با تولید این گونه آثار و با همکاری صدا و سیمای استان بوشهر، برای ترویج و نشر فرهنگ موسیقی آیینی مذهبی استان گام موثری برداشته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.