یافته‌های یک نظرسنجی؛

محبوبیت سوگا در ژاپن افزایش یافته است

نظرسنجیِ امروز یک روزنامه ژاپنی بیانگر محبوبیت چشمگیر سخنگوی دولت ژاپن میان کاندیداهای نخست‌وزیری در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی امروز از سوی روزنامه ژاپنی آساهی بیانگر آن است که «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه ژاپن، از محبوبیت بالایی میان شهروندان برای رسیدن به مقام نخست‌وزیری این کشور برخوردار است.

به نوشته این وبگاه خبری، دبیر کابینه ژاپن اکنون محبوب‌ترین کاندیدا برای منصب نخست‌وزیری این کشور است. کاندیدا‌ها قرار است رقابت برای این پست را ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) آغاز کنند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که پشتیبانی از سوگا پس از تضمین حمایتِ بخش‌های مختلف حزب حاکم از او، اینچنین افزایش یافته است.

در این نظرسنجی محبوبیت ۳۸ درصدی سوگا اعلام شده است. در مقابل، «شیگرو ایشیبا» وزیر دفاع سابق این کشور، ۲۵ درصد و «فومیو کیشیدا» رئیس حزب حاکم، تنها ۵ درصد محبوبیت به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین درماه ژوئن سال جاری (خرداد) و در نظرسنجیِ همین روزنامه، ایشیبا ۳۱ درصد آرا در میان شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده بود در حالیکه در آن زمان میزان محبوبیت سوگا تنها سه درصد عنوان شده بود.

روز چهارشنبه سوگا گفته بود که تصمیم دارد برای «رهبری حزب حاکم» کاندید شود تا از خلاء سیاسی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جلوگیری کند.

گفتنی است به تازگی «شینزو آبه» به دلیل شرایط سلامتش از سمت نخست‌وزیری استعفا کرده است.

انتخابات برای تعیین رهبری حزب حاکم و مقام نخست‌وزیری ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) با رای قانونگذاران حزب و نمایندگان منطقه‌ای برگزار می‌شود. از آنجا که حزب حاکم اکثریت را در پارلمان ژاپن دارد، رهبر آن، نخست‌وزیر ژاپن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار