سه مفقودی منطقه کوهستانی بیرک مهرستان پیدا شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه مفقودی منطقه کوهستانی بیرک مهرستان بعد از ۶ ساعت با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر پیدا شدند.

علیرضا میربهاءالدین سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: خبر مفقودی افراد کوهنورد ساعت ۲۵ دقیقه بامداد امروز به نیروهای این جمعیت اطلاع داده شد که بلافاصله یک تیم چهار نفره امداد و نجات کوهستان به محل مورد نظر اعزام شد.

او ادامه داد: با تلاش بی وقفه نیروهای این جمعیت افراد گم شده ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز پیدا و پس از انجام درمان سرپایی به پایین کوه منتقل شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: این افراد به دلیل عدم آشنایی به مسیر و فنون کوهنوردی در منطقه مفقود شده بودند.

میربهاءالدین ادامه داد: مفقودشدگان بدلیل همراه نداشتن میزان لازم جیره آب دچار مشکل شده بودند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و پس از ۶ ساعت جستجو نجات یافتند.

او  از همه کوهنوردان اعزامی به مناطق کوهستانی خواست هنگام برنامه ریزی صعود به مناطق کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل و همچنین آگاهی از وضعیت آب و هوایی مناطق صعود، از مسیرهای مشخص برای صعود و فرود به ارتفاعات کوهستانی استفاده کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سوت، قطب نما، نقشه منطقه‌ای کوهستان، کیف کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی همراه را برای کوهنوردان ضروری دانست.

او تاکید کرد: همچنین اشراف داشتن بر منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک (پرتگاه‌ها، مناطق با احتمال سقوط درآب، مناطق با احتمال ریزش سنگ) را برای گروه‌های کوهنوردی عازم به ارتفاعات ضروری است.

میربهاءالدین از کوهنوردان درخواست کرد تا حد امکان از صعود به ارتفاعات صعب العبور کوهستانی بدون اطلاع به اعضای خانواده، دوستان نزدیک و فدراسیون کوهنوردی خودداری کنند و در صورت عزیمت به ارتفاعات کوهستانی از لباس‌های دارای رنگ واضح (قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و نجاتگران استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار