اجرای دقیق و سخت گیرانه دستورالعمل های بهداشتی در مدارس گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه همه مدارس استان برای ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری به دانش آموزان آماده است،گفت: دستورالعمل های بهداشتی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، با دقت و سخت گیرانه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع ، استاندار گیلان  امروز در حاشیه آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه همه مدارس استان برای ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری به دانش آموزان آمادگی کامل دارند، گفت: دستورالعمل های بهداشتی در مدارس برای انجام فعالیت‌های آموزشی، با دقت و سخت گیرانه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

او  با اشاره به اینکه در شرایطی به استقبال بازگشایی مدارس آمده ایم که امسال شروع سال تحصیلی تفاوت‌هایی هم به لحاظ زمانی و هم به برای دشواری‌های ناشی از شیوع کرونا دارد، افزود: در مناسبت‌های مختلف از همه معلمان که با همتی ستودنی نگذاشتند فرآیند آموزش در کشور متوقف شود، قدردانی کرده ام، ولی امروز و در این مناسبت میمون نیز بار دیگر لازم می‌دانم مراتب سپاسگزاری خود از این افسران سپاه پیشرفت کشور را اعلام کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید همچنان نیازمند استمرار کوشش معلمان و اولیاء مدارس برای انجام فعالیت‌های آموزشی با وجود کرونا هستیم، افزود: البته برنامه ریزی‌های دقیقی برای انجام این فعالیت‌ها همراه با ویروس کرونا صورت گرفته و دستورالعمل های بهداشتی سخت گیرانه‌ای طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است و این موارد بیانگر اهمیت فرآیند آموزش و نیز سلامت فرزندان این کشور به عنوان آینده سازان ایران اسلامی است.

استاندار گیلان به کسب تجربه‌های موفق طی افزون بر شش ماه گذشته به دنبال همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: تصمیمات و تدابیر دولت برای تامین توامان معیشت و سلامت مردم، اکنون پیش روی ماست و باید با بهره گیری از آن الگو، سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

زارع با تاکید بر اینکه در این مسیر به طور جدی نیازمند همکاری و مشارکت خانواده‌ها هستیم، افزود: همانطور که در اجرای دستورالعمل های بهداشتی پیوسته خواستار مشارکت جدی آحاد جامعه شدیم، برای حفظ سلامت فرزندان‌مان در مدارس نیز به همیاری خانواده‌ها نیاز داریم.

او گفت: آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نظام کاملاً پیشرفته در کشور ما براساس روش‌های آموزشی روز دنیا، توانسته در این فرصت زمانی به بهترین شکل ممکن خود را آماده کند.

استاندار گیلان به تاکید پیوسته خود بر استفاده از بستر فضای مجازی در حوزه آموزش و نیز بررسی‌های دقیق برای رفع کاستی‌های سامانه شاد در ماه‌های اخیر و پس از راه اندازی اشاره  کرد و افزود: همه دانش آموزان باید به آموزش کیفی و کامل دسترسی داشته باشند.

زارع گفت: امروز با خرسندی اعلام می‌کنم که همه مدارس استان گیلان برای آموزش بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی آمادگی کامل دارند تا به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش‌ها را براساس تصمیمات وزارت آموزش و پرورش به عزیزانمان ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: از متولیان آموزش استان انتظار دارم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود.

زارع به نقش آفرینی موثر خانواده‌ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش آموزان در فرآیند یادگیری در سال تحصیلی گذشته اشاره و بر ضرورت استمرار آن در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

او  با بیان اینکه در تغییر سبک زندگی پیشین باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که دانش آموزان از شیوع این ویروس، خسارت و خسران آموزشی نبینند، گفت: به سبب برنامه ریزی انجام شده برای حضور حداقلی دانش آموزان در محیط مدرسه، رعایت نوبت بندی و آموزش از طریق شبکه شاد که نواقص آن برطرف شده و امیدواریم به روش تلفیقی سال تحصیلی موفقی را تجربه کنیم.

استاندار گیلان با اطمینان بخشی به اولیاء دانش آموزان درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی در مدارس و کلاس‌های درس ،افزود: رعایت این مسائل از جمله الزاماتی است که مدیران، معلمان و کادر آموزشی بر آن نظارت می‌کنند و باتوجه به اطلاع رسانی صورت گرفته قطعاً دانش آموزان نیز با مشارکت خانواده‌ها دقت لازم را خواهند داشت.

زارع  همچنین پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه آیت الله بهجت (ره) رشت انجام شد؛ ازبرخی کلاس‌های درس بازدید و با تعدادی از دانش آموزان که با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی در کلاس درس حاضر بودند، گفتگو کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.