ابرقدرت‌های دنیای فناوری ۴۴ میلیارد دلار ضرر کردند

جف بزوس، ایلان ماسک، بیل گیتس و مارک زاکربرگ از افرادی هستند که طی افت ارزش سهام‌ های دنیای فناوری روی هم ۴۴ میلیارد دلار ضرر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  پولدارترین چهره‌های دنیای فناوری به تازگی ۴۴ میلیارد دلار را از دست دادند. این مبلغ قابل توجه به دلیل سقوط سهام‌های مهم فناوری از دست ابرقدرت‌های دنیای فناوری رفت. افت ارزش در بازار سهام باعث شد تا ده نفر از پولدارترین چهره‌های دنیای فناوری تحت تاثیر این اتفاق مبالغ بالایی را از دست بدهند.

در طی این اتفاق جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون بیشترین میزان پول را از دست داد که بر طبق اطلاعات منتشر شده مطابق با ۹ میلیارد دلار بوده است. این مبلغ زمانی از سهام وی کم شد که برخی از سهم‌های الکتریکی او ۴.۶ درصد افت کردند. این اتفاق همچنین مبلغی به اندازه ۳.۲ میلیارد دلار به همسر سابق جف بزوس، درست پس از شناخته شدن به عنوان پولدارترین زن جهان ضرر زد. پس از این اتفاق عنوان پولدارترین زن جهان باری دیگر از وی گرفته شد.

در مرحله بعدی ایلان ماسک با از دست دادن مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار یک پله از جف بزوس پایین‌تر قرار گرفت چرا که ارز سهام اتومبیل‌های الکتریکی نیز افت کرد. از دوشنبه گذشته ارزش سهام تسلا به اندازه ۱۸ درصد افت داشته است. مدیر عامل پیشین ماکروسافت، بیل گیتس نیز با از دست دادن ۲.۹ میلیارد دلار در طی این اتفاق ضرر کرد و با افت ۶.۲ درصدی ارزش سهام‌های خود مواجه شد. این شرایط مبلغ ۴.۲ میلیارد دلار هم به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک ضرر زد. بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین نیز به ترتیب ۳.۶ و ۳.۵ میلیارد دلار از دست دادند و با ۵ درصد افت ارزش سهام روبه‌رو شدند.

افت چهل و چهار میلیارد دلاری دارایی پولدارهای دنیای فناوری


بیشتر بخوانید


علت افت شدید سهام در دنیای فناوری

شرکت‌های فناوری طی ماه‌های گذشته با رشد مالی بسیاری مواجه بودند چرا که بسیاری از مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید محصولات این شرکت‌ها زده بودند. این امر باعث شد که اشخاص زیادی سهام ابرقدرت‌های فناروی را بخرند و این عمل ارزشی غیرواقعی به سهام هر شرکت داد.

به دنبال این اتفاق اکنون کاربران شاهد مشخص شدن ارزش اصلی سهام‌ها هستند و تمامی افراد با ضرر قابل توجه‌ای مواجه شده‌اند. با این حال گفتنی است؛ سقوط ارزش سهام چهره‌های دنیای فناوری آسیبی به جایگاه مالی آن‌ها نزد و این افراد همچنان در ترتیب پیشین پولدارترین‌ها قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، جف بزور با ۱۹۷.۹ میلیارد دلار پولدارترین فرد جهان است و پس از آن به ترتیب بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک گرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار