فعالیت بیش از ۲۰۰۰ مدرسه با کمتر از ۵۰ دانش آموز در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه با کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز در استان در حال فعالیت هستند.

فعالیت بیش از ۲۰۰۰ مدرسه با کمتر از ۵۰ دانش آموز در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در اولین روز بازگشایی مدارس در آیین نمادین بازگشایی مدارس کرمان، از فعالیت ۷ هزار و ۷۸۹ واحد آموزشی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۱۰ مدرسه زیر ده نفر هستند، یکهزار و ۵۲۸ مدرسه ۱۱ تا ۵۰ نفر دانش آموز دارند.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان کرمان امسال موفق شده است حدود ۲ هزار و ۲۰۰ معلم جوان را جذب کند، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم در مکتب حاج قاسم دانش آموزان متعهدی را تربیت کنیم.

اسکندری نسب با بیان اینکه امسال ۲۵ بسته تحولی که برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است در استان اجرا می‌شود افزود: شعار ما این است که هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کتاب نخواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دانش آموزان ما امسال در شرایطی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، گفت: از آنجا که پایان کرونا قابل پیش‌بینی نیست نیاز است تا شرایط آموزش را با توجه به کرونا و با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی پیش ببریم.

احمد اسکندری‌نسب با بیان اینکه آموزش تعطیل شدنی نیست و از سوی دیگر سلامت دانش آموزان هم اهمیت زیادی دارد گفت: اصل بر رعایت بهداشت است و ایمن بودن مدارس در دستور کار آموزش و پرورش است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مدیر مدرسه در صورت نیاز دانش‌آموزان را زوج و فرد خواهد کرد افزود: از والدین درخواست داریم نهایت همکاری را با مدیر مدرسه داشته باشند تا حضور دانش‌آموز در مدرسه تسهیل شده و از کلاس‌های درس استفاده کند.

او با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک یک اصل مهم است تصریح کرد: حداکثر زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس ۳۵ دقیقه است و باید رعایت شود.

اسکندری نسب با بیان اینکه برخی از دروس که نیاز به حضور دانش‌آموز نیست به‌صورت مجازی برگزار می‌شود گفت: قریب به دو هزار مدرسه در استان زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند و ۷۱۰ مدرسه نیز زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در این آیین با بیان اینکه زنگی که امروز نواخته شد سه عنوان مهر، ایثار و شهادت را دارد، بیان داشت: هر سه عنوان این زنگ دقیقا از معیار‌های ارزشی اسلام و قرآن کریم هستند.

او با اشاره به اینکه علم و تفهیم و درک نخستین عنوان زنگ نواخته شده امروز است گفت: تقوا، مقاومت، جهاد و ایثار و شهادت همه این عناوین از معیار‌های ارزشی اسلام هستند.

او با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را با این معیار‌ها می‌سنجد، گفت: یکی از این معیار‌ها علم، فهم و درک است و از دیدگاه اسلام کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند برابر نیستند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه معیار ادب و مبارزه با نفس، تقواست، گفت: هر که تقوای بیشتر داشته باشد در نزد خداوند بلند مرتبه‌تر است و این جایگاه تقوا را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی معیار سوم را جهاد و شهادت عنوان کرد و افزود: دو معیار اول انسان را آماده می‌کند برای معیار سوم؛ یعنی علم و تقوا انسان را برای ایثار و جهاد و شهادت آماده می‌کند.

او عنوان کرد: برادرِ سردار سلیمانی نقل می‌کند که در دوران مدرسه، شهید سلیمانی غذای خود را به دانش آموزانی می‌داد که از

روستا‌های اطراف می‌آمدند و غذا نداشتند و حتی مداد خود را نصف می‌کرد و دفترچه خود را بین دیگران هم تقسیم می‌کرد.
سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، با حضور میهمان کشوری مراسم رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پروژه دبستان ۲۴ کلاسه اشرفی اصفهانی شهر کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان‌کرمان بعد از حضور در آیین نواختن زنگ مهر ایثار و شهادت همزمان با بازگشایی مدارس در کرمان در جوار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم افتتاح و بهره برداری پروژه دبستان ۲۴ کلاسه اشرفی اصفهانی حضور یافت.

او در مراسم افتتاح این پروژه مدرسه سازی گفت: این پروژه با ۲۴ کلاس درس یکی از پروژه‌های بزرگ اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در شهر کرمان می‌باشد.

او افزود: با افتتاح و بهره برداری این پروژه که در مرکز شهر کرمان واقع شده، مقداری از کمبود فضای آموزشی در مرکز شهر کرمان جبران می‌شود که با بهره برداری از پروژه‌های دیگر که هم اکنون فعال هستند، کمبود فضای آموزسی شهر کرمان به حداقل خواهد رسید.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه این پروژه به نام دبستان اشرفی اصفهانی۲ از سوی آموزش و پرورش نامگذاری شده است، تصریح کرد:
این مدرسه با۲۴ کلاس درس و ۳۸۰۰ متر مربع زیربنای آموزشی و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ساخته شده و پذیرای ۱۰۰۰ دانش آموز دبستانی مرکز شهر کرمان هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار