۲۰ آبان امسال آخرین مهلت آثار ارسالی به جشنواره رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: آخرین مهلت آثار ارسالی به جشنواره ۲۰ آبان امسال است و آیین افتتاح جشنواره در روز ۳۰ آذر برگزار می‌شود.

۲۰ آبان امسال آخرین مهلت آثار ارسالی به جشنواره رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در نشست خبری به بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان اشاره کرد و گفت: رونمایی از جشنواره شعر رضوی هر ساله در نیمه دوم سال مصادف با ایام ولادت امام موسی کاظم (ع) با هماهنگی بنیاد ملی امام رضا (ع) انجام می‌شود.

او افزود: در دهه کرامت مصادف با میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) جشنواره در استان و بعد به‌صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود، اما امسال به خاطر ویروس منحوس کرونا امکان برگزاری جشنواره در نیمه اول سال وجود نداشت.

علیزاده بیان داشت: متاسفانه تا این لحظه امکان و بستر فراهم نشد که جشنواره به‌صورت حضوری برگزار شود و با هماهنگی که با بنیاد امام رضا (ع)، فراخوان جشنواره را اعلام و ارسال کردیم، امیدواریم در زمان مقرر این جشنواره را برگزار کنیم.

او اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع)، قدردانی از پدیدآورندگان ادبی در حوزه فرهنگ رضوی، حمایت از ترویج شعر و ادبیات آیینی را از جمله اهداف جشنواره شعر ملی رضوی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه محور اصلی جشنواره رضوی طی امسال زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا (ع) است، اظهار داشت: ابتدا می‌خواستیم جشنواره رضوی را به‌صورت تلفیقی یعنی حضوری و مجازی برگزار کنیم، اما با وجود شرایط مقدور نیست و جشنواره امسال کاملا مجازی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه جشنواره رضوی طی امسال در سه بخش کلاسیک، نو و ترانه برگزار می‌شود، بیان داشت: امسال بنا به تدبیر بنیاد رضوی و ارزیابی سال گذشته جشنواره، کل جشنواره رضوی در کرمان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ما در استان کرمان ۲۶ سال است که به‌صورت مداوم جشنواره رضوی را برگزار می‌کنیم، گفت: در جشنواره امسال یک بخش ویژه داریم و که آن بخش ویژه دانشجویی است.

او تصریح کرد: آخرین مهلت آثار ارسالی به جشنواره شعر رضوی ۲۰ آبان ماه امسال است و آیین افتتاح جشنواره در روز ۳۰ آذرماه سال جاری مصادف با ولادت حضرت زینب (ع) برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست حامد حسین‌خانی دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی کرمان گفت: شاعران و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره رضوی امسال آثار خود را از طریق پست الکترونیکی شمس توس ارسال کنند و ارسال آثار به‌صورت پستی پذیرفته نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه داوران این دوره جشنواره رضوی یک گروه ۵ تا ۷ نفره از شاعران برجسته کشوری و استانی هستند که آثار را داوری می‌کنند، افزود: یکی از دغدغه‌ها و گاهی آسیب‌هایی که متوجه این نوع جشنواره‌هاست، بحث داوری است، در سال‌های گذشته تجربه این را داشتیم اعتراضات به داوری خیلی بود امسال تلاش بر این شد که اعتماد به داوری و تخصص خدشه‌دار نشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار