افزایش تقاضای خرید تلفن همراه با شروع سال تحصیلی

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: با شروع سال تحصیلی جدید و آموزش مجازی دانش‌آموزان، تقاضا برای خرید تلفن همراه در بازار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه در برنامه اقتصادی رادیو گفتگو اظهار کرد: این روز‌ها به دلیل شروع سال تحصیلی جدید و آموزش مجازی دانش آموزان، تقاضا برای خرید تلفن همراه هوشمند و سایر کالاهای مشابه در بازار افزایش یافته است و از این رو انجمن واردکنندگان و نهاد‌های مرتبط با بخش واردات کالا باید روند واردات تلفن همراه را سرعت ببخشند.

وی افزود:  نوسان قیمت ارز بر قیمت گذاری محصولاتی همچون موبایل که کاملا وارداتی است، تاثیر مستقیم دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه بیان کرد: قیمت تلفن همراه علاوه بر نوسان ارز به دلایلی دیگر همچون تصمیم گیری در ایجاد محدودیت برای واردات نیز دست خوش افزایش قیمت شده است.

درستی ادامه داد: محدودیت در واردات تلفن همراه بیش از ۳۰۰ یورو، یک سری شبهاتی در بازار ایجاد کرد که سبب شد قیمت این کالا ظرف یک هفته با رشد غیر منطقی مواجه شود و  در این شرایط برخی افراد سو‌دهای کلانی به جیب زدند.

وی تصریح کرد: برخورد با این افراد باید از سوی نهاد‌های نظارتی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد تا قیمت تلفن همراه به ارزش واقعی خود برسد و مردم نیز قدرت خرید سابق خود را به دست بیاورند.

نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف در پایان عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر وزیر جدید برای وزارت صمت معرفی شود تا با نظارت‌های شدید‌تر نسبت به گذشته، به اوضاع بازار سر و سامان بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار