وزیر خارجه سوئیس خبر داد؛

توسعه روابط ایران و سوئیس در ابعاد علمی و گردشگری بعد از کرونا/ اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است

وزیر امور خارجه سوئیس گفت: روابط عالی دو کشور ایران و سوئیس به ویژه در زمینه‌های علمی و گردشگری بعد از دوران کرونا باید گسترش پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، ایگنازیو کاسیس در دیدار با استاندار اصفهان با قدردانی از میزبانی خوب و محبت آمیز استاندار و مردم اصفهان افزود: فردا در تهران در دیداری رسمی یاد و خاطره یکصد سال فعالیت دیپلماتیک مشترک بین ۲ کشور ایران و سوئیس را گرامی و جشن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: روابط بین این دو کشور قدمت یکصد ساله دارد و از اواخر قرن ۱۹ با امضای توافقنامه صلح و تجارت بین ایران و سوئیس تاکنون ادامه داشته است.

وزیر امورخارجه سوئیس افزود: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از این مساله می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است.

وی با اشاره به نقش میانجیگرانه سوئیس بین ایران و آمریکا تصریح کرد: تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت و گوی بین دو کشور برقرار شود.

کاسیس اضافه کرد: قبل از سفر به تهران و دیدار رسمی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مایل بودم از شهر زادگاه آقای ظریف بازدید کنم و امروز گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر را بازدید کردم.

وی با بیان اینکه اصفهان به نصف جهان معروف است، تصریح کرد: اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام، ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.

وزیر امور خارجه سوئیس اضافه کرد: روابط عالی دو کشور ایران و سوئیس به ویژه در زمینه‌های علمی و گردشگری بعد از دوران کرونا باید گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز بعد از ظهر بازدید‌های خود را از شهر اصفهان دنبال خواهم کرد و به طور قطع نسل و شوق بازگشت مجدد دوباره به این شهر را در من تقویت خواهد کرد.

به گزارش مهر، ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس طبق برنامه‌ریزی قبلی بامداد امروز شنبه وارد ایران شد و در ابتدا سفر یک روزه به اصفهان داشت و از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان امام (ره) (نقش جهان) و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی این شهر بازدید کرد.

کاسیس همچنین امروز از کلیسای وانک اصفهان بازدید و با اسقف سپیان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه سوئیس پس از اصفهان به تهران سفر خواهد کرد و برنامه‌های رسمی وی از روز یکشنبه در تهران آغاز می‌شود که مهمترین آن جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور است.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه هفدهم شهریور در تهران میزبان کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس و هیأت همراه وی خواهد بود؛ روابط دوجانبه، تحولات منطقه و موضوعات بین‌المللی از محور‌های مهم گفتگو‌های دو طرف است.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.