آمریکا در حال تشدید جنگ تجاری با چین است

آمریکا تصمیم دارد ارتباط تجاری خود را با بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های پردازنده در چین قطع کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید تصمیم دونالد ترامپ برای قطع رابطه آمریکا با شرکت‌های چینی همانند هوآوی و ZTE تنها آغاز کار بوده است. دپارتمان دفاعی فدرال آمریکا به تازگی تأیید کرده که آن‌ها در حال بررسی پرونده کارخانه چینی تولید تراشه پردازنده هستند.

اکنون این امکان وجود دارد که نام SMIC در فهرست مورد نظر سازمان دفاع از مباحث تجاری قرار گیرد و سپس از انجام معامله با آمریکا منع شود. از آن جایی که کارخانه SMIC یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تراشه‌های پردازنده در دنیا است، می‌توان انتظار داشت که تصمیم جدید دولت آمریکا ضرر قابل توجه‌ای به هر دو طرف معامله بزند. این شرکت همچنین در صورت قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های ممنوعه دیگر نمی‌تواند مواد اولیه خود را از آمریکا خریداری کند.

بر اساس ادعای دپارتمان دفاعی فدرال آمریکا، این تفکر وجود دارد که شرکت چینی SMIC در حال همکاری با کشور خود برای توسعه سازه‌های دفاعی است. مسئول بخش بین‌الملل سازمان دفاع فدرال آمریکا اخیراً مدعی شده که شرکت SMIC اخیراً با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دفاعی در چین همکاری کرده و محققان دانشگاه‌های ارتشی در این کشور از فناوری SMIC برای فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند. طبق ادعای مسئول آمریکایی، استفاده محققان از تراشه پردازنده‌هایی به غیر از محصولات SMIC کاملاً غیرممکن است.

جنگ تجاری چین و آمریکا


بیشتر بخوانید


واکنش SMIC به تهمت‌های آمریکا

در پی این تهمت‌ها شرکت SMIC اقدام به رد کردن بیانیه دپارتمان دفاع آمریکا زده و اظهار داشته که تراشه‌های این شرکت تنها برای استفاده عمومی و مردمی تولید می‌شوند و هدف نظامی پشت آن‌ها نیست. این شرکت تاکید کرد که هیچ گونه ارتباطی با سازمان‌های نظامی ندارد.

با این وجود سازمان‌های آمریکایی همچنان بر این باورند که شرکت SMIC ارتباط عمیقی با ارتش داشته است. اگر آمریکا تصمیم به قطع ارتباط با شرکت SMIC را رسمی کند، این امر می‌تواند جدیت جنگ تجاری میان دو کشور چین و آمریکا را به شدت افزایش دهد.

عدم دریافت تجهیزات اولیه از آمریکا توسط SMIC می‌تواند آسیب جدی به این مجموعه و شرکت‌هایی مانند هوآوی و ZTE برساند. از طرف دیگر چین می‌تواند در جواب به آمریکا بسیاری از کارخانه‌های این کشور در منطقه خود را غیرفعال کند و آن‌ها را از خاک خود بیرون کند. اقدامات اخیر آمریکا می‌تواند به سرعت باعث فاجعه تجاری برای هر دو کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار