یک ناشر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترکش‌های برگزار نشدن نمایشگاه کتاب، به ناشران اصابت کرد

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار گفت: وضعیت کنونی بازار نشر ناشی از برگزار نشدن نمایشگاه کتاب و به فروش نرفتن کتاب هاست.

عباس جبلی مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره دلیل منتشر نشدن کتاب‌های این انتشاراتی گفت: اکثر اصناف کشور در شرایط کنونی با مشکل مواجه شده اند. ناشران هم از این قاعده مستثنی نیستند.


بیشتر بخوانید


او افزود: پس از شیوع کرونا مردم اولویت زندگی شان را خرید مایحتاج خود قرار داده اند. برای همین خرید کتاب در اولویت خانواده‌ها قرار نگرفته است. از سوی دیگر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار نشد و شاید وضعیت کنونی بازار نشر، ترکش‌ برگزار نشدن این نمایشگاه باشد. به هرحال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصت خوبی برای عرضه آثار ناشران بود.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار ادامه داد: با وجود این مشکلات، از فرصت پیش آمده در بازار نشر استفاده کردیم. در این فرصت اشکال کتاب‌هایی که منتشر شده بود را برطرف و این آثار را در بستر فروش اینترنتی عرضه کردیم. البته فروش اینترنتی کتاب بهترین گزینه برای ناشران نیست؛ اما در شرایط فعلی تنها راه است. 

جبلی بیان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از ناشران به سمت عرضه کتاب هایشان در فضای مجازی رفته اند. اما مسئله این است که بستر‌های لازم برای فروش ایترنتی هم مهیا نیست. چند وقت پیش برخی اپراتور‌های تلفن همراه هزینه‌ بسته‌های اینترنتی خود را افزایش دادند که خوشبختانه با این مسئله برخورد شد. بنا به همین دلایل، نمی‌توان تمام کسب و کار‌ها و فروش کتاب را به سمت اینترنت و فضای مجازی برد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار