نجاتی گفت: تصفیه خانه جدید فاضلاب بیمارستان خاتم الانبیای شوشتر با توانایی تصفیه روزانه ۱۷۰ مترمکعب راه اندازی شد.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب جدید بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان که به جای سیستم تصفیه خانه قدیمی و فرسوده آن در حال احداث بود با توانایی تصفیه ١٧٠ مترمکعب در روز فاضلاب بیمارستانی افتتاح و وارد مدار شد.

او بیان کرد: برای ارتقا و نصب و راه اندازی تجهیزات به روز در این تصفیه خانه که از نوع لجن فعال است، حدود ۳.۵ میلیارد ریال و برای ایمن سازی محوطه اطراف آن حدود ۲ میلیارد ریال اعتبارات هزینه شده است.

نجاتی با اشاره به اهمیت تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم‌های تصفیه فاضلاب اظهار داشت: براساس ضوابط زیست محیطی بیمارستان‌های بزرگ باید به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مجهز باشند و به صورت مستمر نسبت به انجام خوداظهاری و نمونه برداری از خروجی این تصفیه خانه‌ها با عقد قرارداد با یکی از آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست اقدام کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر تصریح کرد: به دلیل ماهیت کار‌های تشخیصی بالینی و درمانی صورت گرفته در بیمارستان‌ها، بار آلودگی شیمیایی و میکروبی فاضلاب‌های تولیدی بیمارستان‌ها بالا بوده و در صورت نداشتن مدیریت صحیح و بی توجهی به کاهش این بار آلودگی می‌تواند ورود بدون تصفیه آن‌ها به منابع آب، خاک و حتی شبکه‌های جمع آوری فاضلاب خطرات زیادی برای سلامت انسان‌ها و محیط زیست به دنبال داشته باشد.

براساس این گزارش؛ بیمارستان خاتم الانبیای شوشتر بیمارستانی درمانی و وابسته به دانشکده علوم پزشکی این شهرستان است که در سال ١٣٧۶ تأسیس شده و دارای بخش‌های CCU, داخلی، اطفال، ICU جنرال، ارولوژی، چشم، ENT, جراحی عمومی، ICU جراحی، نورولوژی، ICU داخلی، اتاق عمل، دیالیز، اورژانس و دیگر واحد‌های پاراکلینیکی و درمانی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.