درخواست استاندار کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی ساختمان

استاندار کرمانشاه گفت : انتظار است سازمان نظام مهندسی ساختمان احساس مسئولیت بیشتری نسبت به نمای ساختمان‌ها و سیمای شهری کرمانشاه داشته باشد.

درخواست استاندار کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی ساختمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور اشاره کرد و گفت : تبدیل کرمانشاه به کلانشهر، ظرفیت و فرصتی برای توسعه بوده و نیاز است سازمان نظام مهندسی ساختمان در این عرصه نقش آفرینی موثری داشته باشد.

او با بیان اینکه ساخت و ساز صحیح و نمای زیبا از اجزای گردشگری است، گفت : نظام مهندسی ساختمان با ورود جدی به این موضوع می‌تواند شرایطی برای تغییر وضعیت و ایجاد سیمای زیبا شهری با بهره مندی از نماد‌های مناسب و متناسب ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه وضعیت نما‌های ساختمان‌های شهری را مطلوب ندانست و افزود: نظام مهندسی باید در راستای زیباسازی ساختمان‌ها احساس مسئولیت بیشتر ونقش پررنگ تری در ساخت و ساز‌های جدید داشته باشد تا معرف جایگاه واقعی کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تحول در حوزه ساخت و ساز نیاز به استقلال و نوآوری دارد و دولتی‌ها به دلیل برخی موانع کاری خیلی نمی‌توانند نوآوری داشته باشند، اما بخش خصوصی می‌تواند خلاقانه کار کند.

او گفت: وظیفه داریم آسایش و آرامش مردم را فراهم کنیم و اگر نتوانیم این موضوع را فراهم کنیم؛ طبعا سرمایه از این شهر می‌رود، بنابراین حق شهروندان است که در ساخت و ساز‌ها به نیاز‌های آن‌ها توجه شود. در حال پیگیری ایجاد شهر جدیدی در کرمانشاه هستیم که امکان زندگی با ساختاری جدید و مورد علاقه مردم فراهم شود.

بازوند نقش نظام مهندسی ساختمان را در توسعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم این جدیت و تلاش با حضور ۱۵ هزار نفر عضو بیشتر شود و شهری زیبا با سیمایی جذاب را در آینده داشته باشیم

او از زحمات مهندسین در فرآیند بازسازی و احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی، فرهنگی و آموزشی در مناطق زلزله زده استان تقدیر کرد.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: سال ۹۷ در استان ۹۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز انجام شد که بر اساس پیش بینی صورت گرفته این میزان در بخش خصوصی در سال ۹۹ به یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.

او افزود: در سه ماهه اول امسال ۴۰۰ هزار مترمربع و تا به امروز ۷۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز در استان انجام شده که با توجه به زمانبندی صدور پروانه‌ها و مجوز‌ها پیش بینی می‌شود اهداف سال ۹۹ محقق شود.

معاون عمرانی استاندار افزود: حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه احداث می‌شود که قرارداد پنج هزار واحد آن با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امضاء شده است.

سالاری به پیش بینی گردش مالی ۸۴۰۰ میلیون تومانی در بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: رونق ساخت و ساز سبب افزایش اشتغالزایی می‌شود و در تمامی پروژه‌ها اشتغال مهندسین نیز مدنظر قرار گرفته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.