بیشتر جمعیت کرمانشاه عضو تعاونی‌ها هستند

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بیش از ۸۰ درصد جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه عضو تعاونی‌ها هستند.

بیشتر جمعیت کرمانشاه عضو تعاونی‌ها هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود شاکرمی مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۳۱۰۰ تعاونی فعال در استان کرمانشاه داریم که نزدیک به یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان عضو این تعاونی‌ها هستند.

او اشتغالزایی که تعاونی‌های استان کرمانشاه ایجاد کرده اند را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : این تعاونی‌ها در ۲۲ گرایش مختلف شامل اقتصادی، کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، آموزشی، فرهنگی و ورزشی و ... فعالیت دارند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از گستره فعالیت متعدد تعاونی‌های سطح استان هم یاد کرد و افزود: بیمارستان بیستون کرمانشاه، برخی از مراکز آموزشی از پیش دبستانی تا آموزشگاه‌های آزاد، سینما فرهنگ، برخی استخرها، برخی از کشتارگاه‌های دام و طیور و ... در قالب تعاونی فعالیت دارند. به علاوه تعاونی‌هایی هم در زمینه مسکن و یا خدمات برای کارکنان دولت و بخش‌های دیگر داریم که فعالیت آن‌ها نیز قابل توجه است.

شاکرمی از فعالیت ۲۹ تعاونی و یک اتحادیه مرزنشین با عضویت حدود ۴۵۰ هزار نفر در شش شهرستان مرزی استان هم یاد کرد و ادامه داد: این تعاونی‌ها در زمینه واردات و صادرات کالا‌ها فعالیت دارند و کمک بسزایی به تنظیم بازار کشور می‌کنند.

او اشاره‌ای هم به وضعیت تعاونی‌های راکد استان داشت و افزود: حدود هزار تعاونی راکد در استان داریم که البته بسیاری از آن‌ها به صورت فصلی کار می‌کنند و در برخی از ایام فعالیتی ندارند.

 این مسئول گفت: تعدادی از این تعاونی‌ها نیز فقط بر روی کاغذ تشکیل شده و از ابتدا تاکنون هیچ فعالیتی نداشتند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از تعاونی‌ها هم نیازمند به روز کردن امکانات، تکنولوژی و فعالیت‌های خود هستند، ادامه داد: به دلیل شرایط تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در زمینه تامین برخی ماشین آلات وجود دارد، برخی از این تعاونی‌ها موقتا فعالیت خود را متوقف کرده اند تا در شرایط مناسب دوباره به چرخه فعالیت برگردند.

شاکرمی با بیان اینکه در هفته تعاون قرار است ۳۶۰ طرح تعاونی در سراسر کشور افتتاح شود، افزود: از این تعداد سهم استان کرمانشاه دو طرح است که یکی از مهمترین آن‌ها مرکز نوآوری و توسعه تعاون است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طرح دیگری که در این هفته افتتاح می‌شود تعاونی تولید و بسته‌بندی عسل با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال است که سرمایه‌گذاری حدود ۳۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای حدود ۵۰ نفر را به همراه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار