مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

اتصال ۹۵ درصد کشور به شبکه گازرسانی

منتظرتربتی گفت:۹۵ درصد کشور به شبکه گازرسانی متصل است و امیدواریم تا پایان سال کل کشور به شبکه گاز متصل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن منتظرتربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت نفت برگزار شد، گفت:خوشبختانه در سراسر کشور با حمایت دولت و مجلس دستاورد‌های خوبی در صنعت گاز به دست آمده است.

او ادامه داد:سال ۹۲ گازرسانی درحالی آغاز شد که نیروگاه‌ها از سوخت مایع هم استفاده می‌کردند؛ از ۶۲ میلیارد مترمکعب، ۲۷ میلیارد مترمکعب سوخت مایع بود و ۳۶ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی که اگر همان روند ادامه می‌یافت و اگر افزایش تولید در پارس جنوبی نبود، حداقل ۱۵۰ میلیارد لیتر سوخت باید مصرف می‌شد.

معاون وزیر نفت افزود:اگر این جایگزینی‌ انجام نمی‌شد فقط معادل دو میلیون کامیون حمل و نقل نفت سفید و نفت کوره و سوخت و ۳.۲ میلیون کپسول گاز باید مصرف می‌شد که همه این صرفه‌جویی‌ها با گازرسانی انجام گرفت.

تربتی گفت:واقعیت این است که درصد بهره‌مندی استان کرمانشاه از گاز حتما باید بالاتر باشد، اما در این چند سال رونق خوبی گرفته و تاکنون هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان هزینه کردیم و بقیه منابع استان هم به‌طور حتم تامین می‌شود.

او ادامه داد: پویش استان سبز امسال به جایی رسیده است که ٢٢ استان با بهره‌مندی ۹۵ درصد سبز شدند و این روند تا پایان امسال ادامه دارد.

حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت گاز کشور در جمع خبرنگاران گفت:شهر‌هایی که ۹۵ درصد گازرسانی رسیده اند جزمناطق سبز هستند.

او گفت:خوشبختانه گازرسانی به روستا به خوبی انجام شده است و تقریبا  ۲۲ درصد کشور به شبکه گازرسانی متصل شده است و این رقم  بار مالی برای دولت نداشته است.

معاون وزیر نفت افزود:رکورد صادرات گاز شکسته شده است و الان به ترکیه و عراق صادرات داریم و در مجموع در سال ۹۲ بیش از ۸۸ درصد رشد صادرات داشته ایم و در تابستان بیش از ۵۵ میلیون صادرات گاز داشته ایم.

او بیان کرد:سال آینده ۳ هزار روستا و امسال ۲۸ روستا به شبکه گازرسانی متصل می‌شوند.

گفتنی است؛ بهره برداری از گازرسانی به شهر مرزی نودشه با اعتبار ۱۸۰/۰۰۰ میلیون ریال و بهره برداری به گازرسانی به ۸۱ روستا با اعتبار ۳۶۴/۰۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ روستا با اعتبار ۱۲۰/۰۰۰ میلیون ریال و بهره برداری به گازرسانی به ۲۲ واحد صنعتی با اعتباری ۶/۴۱۵ میلیون ریال و گازرسانی به ۳۹ واحد صنعتی با اعتبار ۲۹/۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار