یونان ارتش خود را تقویت می‌کند

دولت یونان اعلام کرد نیرو‌های مسلح را تقویت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد سلاح بخرد، نیرو‌های مسلح خود را تقویت کند و صنایع دفاعی خود را بهبود بخشد.

این مطلب در شرایطی بیان می‌شود که تنش‌های بین یونان و ترکیه بر سر منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه افزایش یافته است. یونان، که سال ۲۰۱۸ از سومین بسته نجات مالی بین المللی بهره‌مند شد و درگیر تبعات اقتصادی بحران ویروس کرونا است، می‌خواهد بخشی از چند میلیارد یورو ذخایر نقدی خود را در بخش دفاعی اش هزینه کند.

استلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: "ما در حال گفتگو با متحدان به منظور تقویت نیرو‌های مسلح خود هستیم".

وی افزود کریاکاس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان روز شنبه در جریان سخنرانی اقتصادی سالانه خود، طرح هایش را تشریح خواهد کرد. یک مقام دولت یونان هفته گذشته در گفتگو با رویترز اعلام کرد این کشور مشغول گفتگو با فرانسه و دیگر کشور‌ها به منظور خرید جت‌های جنگنده است.

میتسوتاکیس روز پنجشنبه پیش از برگزاری اجلاس سران جنوب اروپا در کرس، با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در این جزیره دیدار خواهد کرد. پیش بینی می‌شود این دو مقام درباره روابط متشنج اتحادیه اروپا با ترکیه گفتگو کنند.

پتساس افزود: بحث درباره همکاری در بخش دفاعی بین این دو کشور نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

مدتهاست ترکیه و یونان بر سر گستره فلات‌های قاره‌ای خود اختلاف دارند. تنش‌ها ماه گذشته پس از آن تشدید شد که ترکیه یک کشتی اکتشافی همراه با ناو‌های جنگی به آب‌های مورد مناقشه اعزام کرد. چند روز قبلتر از آن نیز یونان یک موافقتنامه دریایی با مصر امضا کرده بود.

نخست وزیر یونان روز دوشنبه با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، درباره تازه‌ترین تحولات در چارچوب این مناقشه، به صورت تلفنی گفتگو کرد. پتساس اعلام کرد میشل پانزدهم ماه سپتامبر به آتن سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار