سنجش سلامت بیش از ۱۱ هزار نوآموز کردستانی

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:از آغاز اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون سلامت ۱۱ هزار و ۵۵۴ نفر در استان کردستان سنجش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارجاع دو هزار و ۳۷۳ نوآموز به مرحله تخصصی سنجش خبر دادو گفت:از این تعداد یک هزار و ۶۱۰ نفر ارجاع هوش، ۲۰۶ نفر ارجاع شنوایی، ۵۰۸ نفر ارجاع بینایی، ۳۴ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۱۵ نفر ارجاع اُتیسم بودند که جهت ارزیابی دقیق به پایگاه و کلینک‌های تخصصی با هدف تعیین جایگاه صحیح آموزشی معرفی شدند.

او با بیان اینکه از این تعداد ارجاعات هوش ۶۷۵ نفر نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند؛ افزود: ۳۵ نفر نوآموز نیز در این مرحله آموزش پذیر شناسایی و به مدارس با نیاز‌های ویژه جهت ادامه تحصیل معرفی شدند.

رنجبر بیان کرد: از ارجاعات شنوایی ۸ نفر دارای شنوایی یکطرفه بودند و ۶ نفر نیز نیاز به سمعک ومعلم رابط داشته وجهت ادامه تحصیل به مدارس عادی معرفی شدند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان با اشاره به اینکه از ارجاعات بینایی ۱۸۱ نفر نیاز به عینک و ۵۱ نفر تحت درمان آمبلیوپی تشخیص داده شدند؛ افزود: ۱۲ نفر نیاز به درمان دارویی - جراحی و ۲ نفر نیز نیاز به کتاب درشت خط و معلم رابط در مدارس عادی داشته و ۱ نفرهم به مدارس با نیاز‌های ویژه جهت ادامه تحصیل معرفی شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: برنامه سنجش شامل دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی است که در مرحله اولیه نوآموز به پایگاه سنجش مراجعه و از لحاظ وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط آزمایندگان ارزیابی شده ودر صورت نداشتن مشکل به مدارس عادی معرفی می‌شوند.

رنجبر گفت: نوآموزانی که در مرحله اولیه بر اساس ملاک‌ها واستاندارد‌های موجود، مشکوک به داشتن مشکل تشخیص داده می‌شوند در مرحله تخصصی توسط کارشناسان مربوط با تجهیزات کامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.