وزیر خارجه چین: هرگز از شرکت‌های خود نخواسته‌ایم اطلاعاتی را از خارج در اختیار دولت قرار دهند

وزیر خارجه چین اعلام کرد این کشور هرگز از شرکت‌های خود انتقال اطلاعات از خارج به دولت را درخواست نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز در سمینار بین‌المللی حاکمیت جهانی دیجیتال، هر گونه اتهامی را که علیه پکن در زمینه جاسوسی از کشور‌های دیگر مطرح است، رد کرد و گفت هرگز دولت چین از شرکت‌های خود نخواسته است که قانون را نقض کنند و اطلاعات و داده‌هایی را از خارج از کشور در اختیار دولت قرار دهند.

وانگ یی در بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت خارجه چین منتشر شد، بیان کرد «اقتصاد دیجیتال در چین در حال رونق است. بیش از ۹۰۰ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند، از جمله آنکه یک گروه ۸۸ میلیون نفری از مشترکان ۵G که رشد بسیار سریعی داشته‌اند در چین زندگی می‌کنند. اقتصاد دیجیتال بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی چین را دربر می‌گیرد. ما مقررات روشنی برای حمایت از حقوق و منافع قانونی شهروندان و سازمان‌ها داریم که از جمله آن‌ها امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی است.»

وزیر خارجه چین در ادامه اضافه کرد «دولت چین کاملاً مطابق با اصول امنیت داده عمل کرده است. ما با نقض قوانین سایر کشور‌ها هرگز از شرکت‌های چینی درخواست انتقال داده از خارج از کشور را نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.»

آمریکا مدت‌هاست که شرکت‌های چینی را متهم می‌کند اطلاعات و داده‌های خود را به منظور جاسوسی در اختیار پکن قرار می‌دهند. آخرین مورد آن شرکت چینی تیک تاک بود که علی‌رغم داشتن بالاترین کاربر از میان شهروندان آمریکایی، ترامپ استفاده از آن را برای مدتی به این بهانه که اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد محدود کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار