لاوروف: نگران تنش‌آفرینی‌های آمریکا در شرق مدیترانه هستیم

وزیر خارجه روسیه برای میانجیگری میان ترکیه و کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بار دیگر برای میانجیگری میان ترکیه و کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه اعلام آمادگی کرد.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه اعلام کرد مسکو آماده است تا به منظور میانجیگری میان ترکیه و کشور‌های طرف مناقشه در شرق مدیترانه وارد عمل شود. وزیر خارجه روسیه در خصوص تنش‌های اخیر در شرق دریای مدیترانه ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: ما نگران تلاش‌های واشنگتن برای تحریم کشور‌های شرق مدیترانه علیه یکدیگر هستیم. لاوروف هدف آمریکا از چنین اقداماتی را تقویت این اصل دانست که هر کس با ما نیست، پس مخالف ماست.

پیش از این نیز وزیر خارجه روسیه در خصوص تشدید تنش‌ها میان ترکیه و کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه گفته بود اوضاع در مدیترانه شرقی نگران کننده است و از سران کشور‌های منطقه می‌خواهیم برای حل مشکلات موجود به گفتگو و مذاکره روی آورند.

تنش‌های ترکیه و یونان در ماه اوت پس از آنکه کشتی تحقیقاتی «Oruc Reis» ترکیه حفاری را در آب‌های مورد ادعای یونان در مدیترانه شرقی آغاز کرد، افزایش یافت. یونان این منطقه را منطقه اقتصادی انحصاری خود می‌داند. در پی این ماجرا یونان نیرو‌های مسلح خود را به حالت آماده باش درآورده و متعهد شده است که از حقوق حاکمیت خود با تمام ابزار‌های لازم محافظت می‌کند. هر دو کشور یکدیگر را به امضای معاملات غیرقانونی حقوق دریایی با کشور‌های ثالث متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار