معتمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شیوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه امیرکبیر، ترکیبی خواهد بود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه امیرکبیر به شیوه ترکیبی یعنی حضوری و مجازی خواهد بود.

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شروع ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان اظهار کرد: کلاس‌های دانشگاه امیرکبیر به صورت رسمی از تاریخ ۲۹ شهریور برای دانشجویان قدیمی برگزار می‌شود و اسامی دانشجویان جدید الورود نیز پس از این تاریخ به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

او افزود: دروس عملی از ابتدای شهریور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برای انجام پروژه‌های خود در دانشگاه حضور یافتند.

معتمدی تصریح کرد: در ابتدا باید کلاس دروس عملی تمام شوند تا سپس ترم جدید را برای دانشجویان آغاز کنیم، براین اساس شاهد تراکم حضور دانشجویان در دانشگاه نباشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه امیرکبیر به شیوه ترکیبی یعنی حضوری و مجازی خواهد بود که به علت ویروس کرونا برنامه ریزی ما بیشتر بر مبنای آموزش‌ به شیوه مجازی است؛ چرا که اگر در طول یک ترم دانشجو به هیچ عنوان در دانشگاه حضور نداشته و با استاد هم هیچ ارتباطی نداشته باشد، دچار مشکل خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی دو هفته به صورت حضوری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۴ هفته به صورت حضوری در دانشگاه می‌آیند، تاکید کرد: برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورتی است که زمان حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی با یکدیگر تداخل نداشته باشد تا سلامت جسمانی دانشجویان و استادان حفظ شود.

او گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید زمان بیشتری را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به علت اینکه پروژه‌های عملی دارند، بگذارنند، حتی این طرح به نحوی برنامه ریزی شده است که شرایط دانشجویان ساکن در دیگر شهر‌ها نیز مدنظر قرار گرفته شود.

زمان ورود دانشجویان نو ورود در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره حضور دانشجویان نو ورود در دانشگاه گفت: دانشجویان جدیدالورود از ابتدای آبان وارد دانشگاه شده و فرآیند ثبت نام و آشنایی آنان با دانشکده‌ها و محیط دانشگاه طی چند روز انجام خواهد شد و بعد از گذشت آن دانشجویان به صورت مجازی به دانشگاه می‌آیند و به علت همین مجازی بودن آموزش‌ها، تعداد واحد‌های کمتری هم به آنان ارائه می‌شود.

او بیان کرد: تمامی برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانشگاه صنعتی امیرکبیر باتوجه به شرایط فعلی صورت پذیرفته و با سخت‌تر شدن شرایط در ماه‌های آینده طبق ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می‌کنیم.

معتمدی درباره سنجش دانشجویان اظهار کرد: ترم گذشته سنجش دانشجویان به صورت ارزیابی بود، اما باتوجه به اینکه برخی از دانشجویان نیازمند معدل هستند؛ بنابراین طبق برنامه ریزی‌ها، امتحانات ترم جدید را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم تا بتوانیم به دانشجویان نمره دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: زمان برگزاری امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را متفاوت برگزار می‌کنیم و آن را از یک هفته به دو هفته افزایش داده ایم و تا تراکم دانشجویان در محیط دانشگاه کم شود.

کلاس‌های دانشگاه امیر کبیر از تاریخ ۲۹ شهریور ماه آغاز می‌شود

نحوه دفاع از پایان نامه‌ها در شرایط کرونایی

معتمدی با اشاره به نحوه دفاع از پایان نامه‌ها در دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری از پایان نامه‌های خود در این ترم دفاع کنند، اما اگر استادان به دلیل مشکلات نتوانستند در جلسه حاضر شوند، باید به صورت مجازی حتما در آن شرکت کنند. همچنین حضور استاد راهنما و دانشجو در زمان دفاع از پایان نامه الزامی بوده و همانند ترم گذشته مدعوین به هیچ عنوان نمی‌توانند در جلسه دفاع حاضر شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: آزمایشگاه‌های دانشگاه باز هستند و دانشجویان براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی استادان می‌توانند در این مکان‌ها با تعداد کم حضور یابند. هرچند نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه به نحوی برنامه ریزی شده است که از ۲۵ درصد بیشتر نباشد.

کلاس‌های دانشگاه امیر کبیر از تاریخ ۲۹ شهریور ماه آغاز می‌شود

شرایط ارائه خوابگاه به دانشجویان در شرایط کرونایی

معتمدی درباره شرایط اسکان دانشجویان در زمان ویروس کرونا گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا به هر دانشجو یک اتاق اختصاص دهیم، اما در صورت بزرگ بودن خوابگاه هر اتاق به دانشجو داده می‌شود.

او افزود: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صورت تک نفره؛ یک هزار و ۲۰۰ و دو نفره؛ حدود یک هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر خواهد بود . تمام تلاش ما این است که در ترم جاری اتاق‌های خوابگاه به صورت تک نفره طراحی شوند.

معتمدی گفت: اگر بخواهیم براساس شیوه نامه‌های وزارت علوم عمل کنیم، دانشجویان بیشتری را در خوابگاه‌ها اختصاص خواهیم داد، اما سختگیری‌های ما منجر به ارائه یک خوابگاه به هر دانشجو شده است تا سلامت جسمانی کاملا حفظ شود.

او افزود: سلف‌های مکمل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کنند، البته یارانه‌های بیشتری به دانشجویان اختصاص داده می‌شود و در صورت حضور بیشتر دانشجویان در دانشگاه، سلف‌های دانشگاه نیز فعالیت خواهند کرد.

کلاس‌های دانشگاه امیر کبیر از تاریخ ۲۹ شهریور ماه آغاز می‌شود

حضور ۲۰ ساعتی استادان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

او گفت: استادان در شرایط عادی باید ۴۰ ساعت در دانشگاه حضور داشته باشند، اما در شرایط فعلی و به علت ویروس کرونا ،حضور ۲۰ ساعتی آنان در دانشگاه کفایت کرده و بقیه ساعات موظفی شان به صورت دورکاری پر خواهد شد. عدم حضور استادان در دانشگاه‌ها باعث ضربه به دانشگاه می‌شود، اما اگر یکی از اعضای خانواده دانشجویان، استادان و کارکنان به کرونا مبتلا شد از این قاعده مستثنی خواهند بود و این قاعده برای استادانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند هم صدق می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: معاونت توسعه دانشگاه در حال انجام پروژه‌ای است که بتواند زمینه دور کاری کارمندان را فراهم کند به نحوی که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه برای انجام فعالیت‌های اداری صرفا مجبور به حضور در محیط دانشگاه نباشند و از طریق یک سیستم الکترونیکی بتوانند درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

معتمدی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم دانشگاه در ترم گذشته تقویت و در ترم جدید مشکلات شناسایی و حتما رفع خواهند شد.

کلاس‌های دانشگاه امیر کبیر از تاریخ ۲۹ شهریور ماه آغاز می‌شود

شرایط شهریه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

او گفت: شهریه دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافته است، براساس تورم موجود باید حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: تصور اشتباهی در میان دانشجویان، استادان، مسئولان کشور و سازمان مدیریت برنامه ریزی به وجود آمده که هزینه دانشجویان به علت کرونا کاهش یافته، اما این موضوع صحیح نیست؛ چراکه تنها هزینه تغذیه دانشگاه‌ها با کاهش مواجه بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
همه چيز شايد مجازي امكان پذير باشه ولي دفاع از پايان نامه بايد حتما حضوري باشه
البته بدون حضور تماشاچي و با فاصله هاي چهار متري از هم و با هواكشاي قوي
آخرین اخبار