وزیر المپیک ژاپن: بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ به هر قیمتی باید برگزار شود

وزیر المپیک کشور ژاپن در خصوص بازی‌های تابستانی توکیو ۲۰۲۰ صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های المپیک و پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده موکول شد، اما هنوز هم به خاطر تاثیرات بیماری کووید ۱۹درباره برگزاری این بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ تردید‌هایی وجود دارد.

در همین رابطه "سیکو هاشیموتو" وزیر المپیک ژاپن که تابستان سال گذشته به این سمت منصوب شد، گفت بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو سال آینده باید به هر قیمتی که شده برگزار شود.

هاشیموتو تصریح کرد، آمادگی ورزشکاران انگیزه او برای برگزاری این بازی‌ها است.

هاشیموتو که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، گفت: همه کسانی که دست‌اندرکار برگزاری بازی‌ها هستند برای آماده سازی  امور با همدیگر همکاری می‌کنند و ورزشکاران نیز تحت این شرایط سخت در تلاش هستند تا خود را برای سال آینده آماده کنند.

او افزود: من فکر کنم به هر قیمتی که شده باید بازی‌ها را برگزار کنیم. من می‌خواهم تلاش‌هایمان را روی تدابیری برای مقابله با ویروس کرونا متمرکز کنیم.

روز گذشته نیز "جان کوتس" نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس کمیسیون هماهنگی المپیک توکیو در این کمیته عنوان کرد که بازی‌های المپیک با یا بدون کووید ۱۹ برگزار خواهد شد.

هاشیموتو در میان ورزشکاران ژاپنی بیشترین حضور را در بازی‌های المپیک داشته است. او به همراه تیم اسکیت سرعت کشورش در ۴ دوره بازی‌های المپیک زمستانی از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۴ حضور داشته و همچنین به عنوان دوچرخه سوار در سه دوره بازی‌های المپیک تابستانی از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ شرکت کرده است.

این مقام ژاپنی در بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۹۲ در رشته اسکیت ۱۵۰۰ متر به مدال برنز دست یافت.

هاشیموتو همچنین در  بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور و ۲۰۱۴ سوچی رئیس کاروان المپیک ژاپن بود و در بازی‌های  تابستانی ۲۰۱۶ نیز این سمت را بر عهده داشت. او همچنین رئیس فدراسیون اسکیت ژاپن است.

بازی‌های المپیک تابستانی توکیو  قرار است طی روز‌های ۲۳ جولای تا ۸ آگوست سال ۲۰۲۱ برگزار شود و بازی‌های پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.

پیش بینی می‌شود حدود ۱۱۰۰۰ ورزشکار از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه  در المپیک توکیو شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار